جشنواره‌های رسانه‌ای باید به اصلاح محتوا منجر شود

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «مداد سرخ» ضمن قدردانی از تلاشگران و امدادگران هلال احمر، گفت: وظیفه رسانه‌ها روایت خطراتی است که این امدادگران در خدمت به مردم به جان می‌خرند و همواره در کنار مردم هستند.

او برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای را بهانه و فرصت مناسبی برای پرداختن به آسیب‌شناسی رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: خروجی جشنواره‌ها باید به اصلاح محتوا منجر شود و اینکه رسانه‌ها چطور می‌توانند در برابر موضوعاتی که دغدغه کشور است، شراکت جمعی ایجاد کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اصحاب رسانه گفت: در حوزه امداد و نجات هم لازم است اطلاعات منجر به اقناع مردم تولید کنیم. باید به دنبال تبیین مسائل و اقناع مردم باشیم تا در حوادث مختلف، خود مردم بهترین امدادگران صحنه باشند.

خدادی با تاکید بر اینکه آثار برگزیده جشنواره باید در رسانه هلال احمر بازنشر شود، از منتخبان جشنواره خواست تا محتوای اثر خود را به نمایش گذاشته و با دعوت از سایر پایگاه خبریان، موضوعات پیشگیری، امداد و نجات و مقابله با حوادث را آسیب شناسی کنند؛ چراکه تجریبات مهمی در این زمینه به دست آمده که می‌تواند برای همه مردم و حوادث احتمالی در آینده، مفید و کارگشا باشد.

او با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی فعالیت رسانه‌ای در حوزه امداد و نجات، خاطرنشان کرد: اگر اطلاع‌رسانی تخصصی و پایگاه خبریان خبره در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، قطعا آسیب‌های مربوط به حوادث گوناگون کمتر خواهد شد، چنانکه در سیل امسال میزان تلفات، ۲۰ درصد تلفات در تصادفات جاده‌ای بود که علاوه بر همت و غیرت امدادگران، اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مردم در این مهم دخیل بود؛ اگرنه میزان تلفات بسیار بیشتر می‌شد.

کتاب «تمیان» با روایتی از دو راوی با فرم گزارشی
هم اکنون بخوانید

خدادی تاکید کرد: بر همین اساس لازم است با همگرایی بیشتر اصحاب رسانه و حوزه امداد و نجات، همچنین با آسیب شناسی محتوای رسانه‌ای، تحولات لازم در این حوزه احصا و نسبت به آن اقدام شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا