زیر سوال بردن کل لایحه بودجه ۹۹ منصفانه نیست

حمید گرمابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «بودجه ۹۹ در شرایط ویژه‌ای نوشته شده است» اظهار داشت: به هرحال در شرایط فعلی با همه تمهیداتی که دولت اندیشیده است نتوانسته است لایحه‌ای بهتر از لایحه فعلی تقدیم مجلس کند و این لایحه نیز قطعا مشکلاتی دارد.

وی با اشاره به نقاط قوت لایحه بودجه ۹۹ گفت: به نظر بنده وابستگی کم‌تر لایحه بودجه ۹۹ به درآمدهای نفتی برای این لایحه نقطه قوت به حساب می‌آید اما به شرطی که اعتماد نو به نقل از برنامه واقع بینانه باشد و بشود اطمینان داشت که با درصد بالایی محقق می‌شود، اما یکی از نکاتی که وجود دارد این است که  اوراق و اسناد برای آن زیاد دیده شده است که این رقم نسبت به کل بودجه قابل توجه است و تقریبا دو برابر سال قبل است. حتی سال قبل نیز مجلس به مبلغ اوراق اعتراض داشت و حالا هم که این  مبلغ دو برابر سال قبل شده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: یکی از نکات در لایحه بودجه ۹۹ این است که علی رغم اینکه سعی کردند چتر مالیاتی را گسترده‌تر کنند اما با توجه به شرایط واحدهای تولیدی که چندان مناسب نیست و فشار تورمی که بر روی سایر مردم وجود دارد در اینکه این مبلغ مالیات – ۱۹۵ هزار میلیارد تومان- محقق شود جای تردید وجود دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: علی رغم اینکه صحبت‌های زیادی مبنی بر تحول بودجه وجود داشت من تحول خاصی در آن نمی‌بینم و با درصد وابستگی کمتر به درآمد نفت، کم و بیش بودجه ۹۹ ادامه بودجه امسال است که تحول خاصی در ساختار بودجه نداشته است.

۱۵۰ هزار خودرو برای تحویل نیازمند قطعه‌اند
هم اکنون بخوانید

گرمابی با بیان اینکه « انتقادات به لایحه بودجه ۹۹ اغراق آمیز است» گفت: من فکر می‌کنم باید انتقاد کرد و پیشنهاد داد و شاید انتقاد به کلیت بودجه ۹۹ منصفانه نباشد. به هرحال شرایط فعلی مملکت شرایطی نیست که دست دولت خیلی باز باشد، البته می‌شود روی قسمت‌هایی از بودجه تغییراتی ایجاد کرد و آن را به سمت اجرایی شدن هدایت کرد اما این که کل بودجه را زیر سوال ببریم زیاد منصفانه نیست.  

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا