ایران در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با اسرائیل است


ایران در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با اسرائیل است

هاآرتص در گزارشی به احتمال درگیری میان ایران و اسرائیل پرداخت و نوشت: در صورتی که تهران در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ سطح غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، ممکن است شاهد درگیری گسترده‌ای در منطقه باشیم. اسرائیل باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات ایران را داشته باشد. این موارد نشان می‌دهد که ایران در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با اسرائیل است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از هاآرتص، تلاش‌های ایران برای واکنش نشان دادن به حملات اسرائیل در جبهه شمالی سوریه رهبران اسرائیل را وادار کرده است تا استراتژی خود را تغییر دهند.

به همین خاطر در طول هفته‌های اخیر شاهد کاهش شدت درگیری‌ها بوده‌ایم. این در حالی است که تهران همچنان به تلاش‌هایش برای تثبیت جایگاه نظامی خود در سوریه ادامه می‌دهد. رهبران اسرائیل نمی‌توانند حضور نیرو‌های ایرانی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل کنند. بنابراین باید برای مقابله با تهدیدهای ایران آماده باشند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل این هفته هشدار داد که هر گونه اقدام تهاجمی حزب الله و ایران را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. 

نتانیاهو گفت: «در صورتی که حزب الله به ما حمله کند، کل مردم لبنان هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد». این در حالی است که چند روز قبل نیز وزیر جنگ اسرائیل هشدار داده بود که سوریه را به ویتنام تبدیل خواهد کرد.

از سوی یگر  مشاوران و نزدیکان نتانیاهو اخیرا بارها در مورد تلاش‌های ایران برای محاصره کردن اسرائیل و استقرار موشک و راکت در لبنان، سوریه، عراق و غزه صحبت کرده‌اند.

 وزیر جنگ اسرائیل معتقد است که اسرائیل باید رویکرد تهاجمی را نسبت به تهران و گروه‌های مورد حمایتش در منطقه اتخاذ کند. ایران به گام‌های خود برای کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه خواهد داد. ایران به تشدید فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در مراکز هسته‌ای می‌پردازد. 

اطلاعیه روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان در خصوص فرار تعدادی از زندانیان
هم اکنون بخوانید

از سو دیگر ایران به رویکرد خود در منطقه ادامه خواهد داد. در صورتی که تهران در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ سطح غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، ممکن است شاهد درگیری گسترده‌ای در منطقه باشیم. اسرائیل باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات ایران را داشته باشد. این موارد نشان می‌دهد که ایران در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با اسرائیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نه =

دکمه بازگشت به بالا