رونمایی از مستندی درباره بهرام بیضایی

به گزارش ایسنا طبق گزارش رسیده، آیین رونمایی از مستند «چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر» به کارگردانی فرشید قلی‌پور که قرار است در گروه هنر و تجربه نمایش داده شود، چهارشنبه چهارم دی‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ در موزه سینما برگزار می‌شود.

این مستند در هشتاد دقیقه به تحلیل سینما و تئاتر بهرام بیضایی می‌­پردازد.

فرشید قلی‌پور فارغ‌­التحصیل مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد و دانش آموخته موسسه فرهنگی هنری کارنامه است. قلی‌پور از سال ۱۳۷۱ تاکنون سابقه بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی در تئاتر، تلویزیون و سینما را در کارنامه‌اش دارد و هم‌چنین از سال ۱۳۹۴ کتاب‌هایی در حوزه‌­های سینما، تئاتر و ادبیات منتشر کرده است.از جمله آثار مکتوب این کارگردان می‌توان به چهار کتاب پژوهشی درباره­ آثار سینمایی و تئاتری بیضایی به نام‌­های «کاوش در سینما و تئاتر بهرام بیضایی»، «بهرام­‌نوشت ـ دیالوگ­‌های ماندگار بهرام بیضایی در سینما و تئاتر»، «جستاری در پژوهش­‌های بهرام بیضایی»، «از شعر تا واگویه در آثار بهرام بیضایی» اشاره کرد.

براساس این گزارش، مستند«چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر» مورد تایید بهرام بیضایی قرار گرفته است.

فرشید قلی‌پور در یادداشتی انگیزه‌اش از کارگردانی این مستند را  چنین شرح می‎دهد: ««چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر عنوان مستند بلندی است که به پاس کوشش­‌ها و تلاش‌­های تاثیرگذار عالیجناب بهرام بیضایی بر فرهنگ و هنر این مملکت ساخته شد. بی­‌تردید حضور همه­ بزرگانی که در مقابل دوربین ما قرار گرفتند و درباره­ یکی از شخصیت­‌های مهم فرهنگی و هنری معاصر سخن گفتند برای من بسیار مغتنم و ارزشمند است و قدر این همه مِهر و لطف را می­‌دانم. هم‌چنین از همه­ دوستان نازنین و همکاران گرانقدری که از آغاز مرحله­ پیش تولید تا آماده شدن نسخه­ نهایی از هیچ کوششی فروگذار نکردند نیز فراوان سپاسگزارم و قدردان‌شان هستم. در ساخت این مستند کوشیدیم تا در گفت‌وگو با دو گروه از بزرگان هنر و فرهنگ ایران به اندیشه­ استاد بهرام بیضایی و آثار ایشان بپردازیم؛ یک گروه عزیزانی که با ایشان کار کرده بودند و گروه دیگر عزیزانی که همکاری مستقیم با استاد نداشتند اما در زمره­­ صاحب‌نظران در حوزه­ فرهنگ و هنر هستند. این فیلم به دست استاد بهرام بیضایی هم رسید و لطف و بزرگواری ایشان شامل حال ما شد. امید آن را داریم که تماشای این اثر برای مخاطبان آن جذاب و قابل توجه باشد؛ بزرگوارانی که این شخصیت فرهیخته و بزرگ را می­‌شناسند و با آثار و اندیشه­ ایشان آشنایی دارند و هم‌چنین دانشجویان و هنرجویان عزیز که به تازگی پا در وادی هنر نهاده­‌اند».

گزارشی از نشست سفیران فارسی‌زبان و فارسی‌دان
هم اکنون بخوانید

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده‌ وکارگردان: فرشید قلی­‌پور-راوی: پیام دهکردی-مشاور پروژه: ابوالفضل سروش‌­مهر-مدیر فیلم‌برداری: وحید گلریز-مدیر صدا و موسیقی: فرامرز نصیری-تدوین: ژینوس پدرام-مدیر تولید و اعتماد نو به نقل از برنامه­‌ریزی: ساسان عبدی-اصلاح رنگ و نور و جلوه‌های ویژه­ بصری: محمد برادران-مدیر مالی: نسرین عجمی-ساخت آنونس: فرهاد نجفی­‌فرد-مدیر صحنه: آرمین بهفروزی-گروه فیلم‌برداری: آرمان ربیعی، رضا نیاقی-دستیار تدوین: علی بوستانی-عکاس: آرش ملاحسنی-طراح لوگو و پوستر: محمد رازقی-هماهنگی: امید آجورلو-با حضور: شهلا لاهیجی، فاطمه معتمدآریا، پرویز پورحسینی، علی دهباشی، مجید برزگر،جهانگیر میرشکاری، مجید مظفری، فرهاد مهندس­‌پور، داوود فتحعلی­‌بیگی، رضا بابک، احمد امیری،حبیب دهقان­‌نسب، کوروش نریمانی افشین هاشمی، حسن لطفی-گویندگان: نصرالله مدقالچی، زهره شکوفند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا