برهم صالح: برای انجام اصلاحات و برقراری امنیت و ثبات عراق تلاش می‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در پیامی فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح را به مسیحیان عراق در داخل و خارج از کشور و به همه مسیحیان و بشریت تبریک گفت.

وی افزود: در میلاد حضرت مسیح از ارزش‌های والایی که ایشان برای جهانی از صفا، برادری، کرامت انسانی، ایمان و نیکی به ارمغان آورده است، الهام می‌گیریم. ارزش‌هایی که در ادیان آسمانی مشترک هستند و بشریت برای رسیدن به این ارزش‌ها و همزیستی براساس آنها در بستری از صلح و اطمینان تلاش می‌کند.

صالح ادامه داد: این‌گونه ملت ما طی قرن‌ها با ادیان و فرقه‌های مختلف با عشق، همکاری و همبستگی زندگی کرده و الگویی از همزیستی خوب را ارائه کردند.

رئیس جمهوری عراق در این پیام از تصمیم مسیحیان کشورش قدردانی کرد که با توجه به شرایط کشور و کشته و زخمی شدن تظاهرکنندگان و نیروهای مسلح در جریان اعتراضات اخیر قصد ندارند جشن بگیرند.

وی تأکید کرد: با همه توان خود برای عبور از شرایط کنونی و انجام اصلاحات بیشتر، تحکیم امنیت و ثبات کشور و پیشرفت آن تلاش می‌کنیم به گونه‌ای که آرمان‌های ملت عراق با مذاهب و ملیت‌های خود برآورده و اتحاد و همبستگی میان ملت این کشور تقویت شود.

انتهای پیام

طرح انتقال پایتخت اندونزی به پارلمان ارائه شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا