نگرانی سازمان همکاری اسلامی از تاثیر قانون شهروندی هند بر مسلمانان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای مکتوب نوشت: این نهاد نگرانی خود را بابت تحولات اخیر شامل پرونده مسجد بابری و مساله قانون و حقوق شهروندی ابراز می‌کند و بر درخواستش مبنی بر تضمین امنیت اقلیت مسلمان و حفظ اماکن مقدس اسلامی در هند تاکید دارد.

دادگاه عالی هند در نوامبر سال جاری میلادی در حکمی اعلام کرد که محل این مسجد قرن شانزدهمی (بابری) باید به هندوها داده شود تا آنها یک معبد بسازند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به این مساله که از نزدیک این تحولات را رصد می‌کند، اعلام کرد: سازمان بر اهمیت ضروری حفظ اولویت‌ها و تعهدات ذکر شده در منشور سازمان ملل و مفاد بین‌المللی مرتبط که ضامن حقوق اقلیت‌ها بدون تبعیض است، تاکید دارد.

این نهاد اسلامی همچنین هشدار داد، هرگونه اقدامی مغایر با این اولویت‌ها و تعهدات ممکن است به تنش‌های بیشتر و همچنین پیامدهای جدی در قبال صلح و امنیت در سراسر منطقه منجر شود.

سازمان همکاری اسلامی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در مراکش و در واکنش به آتش سوزی عمدی در مسجدالاقصی در قدس در اوت آن سال تشکیل شد و ۵۷ عضو دارد و مقرش در جده، عربستان است.

قانون شهروندی هند اخیرا تصویب شد و به هندوها، سیک‌ها، پیروان آیین جین و مسیحیان از پاکستان، بنگلادش و افغانستان شهروندی هند را اعطا می‌کند.

مسلمانان بر این باورند که این قانون جدید به اقدامی سراسری ربط دارد که در آن هر شهروندی باید اثبات کند که شهروندی هند را دارد.

انتهای پیام

آغاز انتخابات شوراهای شهر در کره جنوبی همزمان با تغییر جهت‌های سیاسی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا