اسرائیل مانع از ورود بازرسان دیوان کیفری به اراضی اشغالی می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم امروز (دوشنبه) نوشت که نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه و دادگستری و همچنین شورای امنیت داخلی اسرائیل دادن پاسخ‌های عملی به تصمیم فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی درباره تحقیق در خصوص جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین را بررسی کردند.

طبق گزارش این رسانه عبری زبان، نشست مشترکی میان نمایندگان مذکور در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برگزار شد و در این نشست امکان ممانعت از ورود بازرسان دیوان کیفری بین‌المللی به اراضی اشغالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبق این گزارش، اسرائیل در حال بررسی اقدامی مشابه با اقدام دولت آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی است؛ چراکه واشنگتن در پاسخ به قصد این دیوان برای بازجویی از سربازان آمریکایی که در جنگ افغانستان حضور داشتند، اجازه صدور ویزا برای ورود بازرسان دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا را نداد.

یسرائیل هیوم در ادامه احتمال داد که مقامات اسرائیل همچنان در حال بررسی نحوه پاسخ به دیوان کیفری باشند.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز شنبه اعلام کرد این نهاد قصد دارد تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی اسرائیل در خاک فلسطین آغاز کند.

وی افزود: بررسی مقدماتی در فلسطین انجام شده است و برای شروع تحقیقات دلایل منطقی داریم. اسرائیل عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست. بنابراین قضات ما حوزه جغرافیایی تحقیقات را تعیین می‌کنند.

همچنین در بیانیه بنسودا آمده است، این نتیجه حاصل شده که جرایم جنگی در کرانه‌ باختری، قدس شرقی و نوار غزه رخ داده‌ است.

بنیامین نتانیاهو هم در واکنش به اظهارات بنسودا خطاب به وزرای کابینه‌اش در نشستی مدعی شد، دیوان کیفری بین‌المللی “تبدیل به سلاحی در جنگ سیاسی علیه اسرائیل شده است”.

حتی پایگاه جدید آمریکا در کره‌جنوبی هم در تیررس ماست
هم اکنون بخوانید

وی گفت، تصمیم فاتو بنسودا برای آغاز تحقیقات علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی “متناقض با حقایق تاریخی” و “ضد حق یهودیان برای سکونت در سرزمین یهودی” است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =

دکمه بازگشت به بالا