از بین رفتن یک شهرک در آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا

به گزارش ایسنا، وی گفت: چیز زیادی از شهرک “بالمورال” در جنوب غربی سیدنی که محل زندگی دست‌کم ۴۰۰ نفر بوده، باقی نمانده است.

ماموران آتش نشانی برای مهار آتش سوزی های طبیعی در چندین ایالت استرالیا در خلال شرایط جویِ خشک و داغ همچنان تلاش می‌کنند.

گزارش‌ها حاکیست که در روزهای شنبه و یکشنبه چندین شهرک دچار خسارات قابل توجه شده‌اند.

بالمورال برای دومین بار در چند روز گذشته بود که در معرض آتش سوزی قرار می‌گرفت چون شرایط وزش باد روز شنبه در اطراف آتش سوزی “گرین واتل کریک” تغییر کرد.

ساکنان در حال حاضر اجازه بازگشت به خانه‌هایشان را ندارند و شمار نامعلومی از خانه‌های این شهرک تخریب شده است.

بنابه گزارش‌ها چندین مامور آتش نشانی مجروح شده‌اند اما به نظر نمی رسد کسی در این حادثه کشته شده باشد.

در سایر نقاط حداقل ۷۲ خانه در ناحیه آدلاید هیلز در ایالت “استرالیای جنوبی” سوخته است. جسد یک مرد ۶۹ ساله در خانه اش در روز شنبه در آنجا پیدا شد. در روز شنبه همچنین ۹۸ مورد آتش سوزی در نیوساث ولز در جریان بود.

با این حال شرایط آب و هوایی مساعدتر در روز یکشنبه امکان ارزیابی خسارات دو روز اخیر را فراهم کرد. مقام ها گفتند امیدوارند با توجه به هوای خنک تر در چند روز آینده، بتوانند آتش سوزی ها را مهار کنند.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، از ماه سپتامبر امسال آتش‌سوزی‌ها در استرالیا جان حداقل ۹ نفر را گرفته، بیش از ۷۰۰ خانه را ویران کرده و میلیون‌ها هکتار نیز در آتش سوخته است. به علت افزایش دمای هوا و ثبت دو رکورد جدید برای گرمترین روز، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در استرالیا به وقوع پیوسته است.

روند تدوین راهنماهای برنامه درسی/ نباید دانش آموز را ارزش زده کنیم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا