مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل در معرض بازداشت در بیش از ۱۰۰ کشور

به گزارش ایسنا، این شبکه اسرائیلی در گزارشی اعلام کرد، در صورت تحقیق درخصوص شک و شبه‌ها درباره ارتکاب جنایت‌های جنگی در مناطق فلسطینی مسؤولان سیاسی و نظامی اسرائیلی در بیش از ۱۰۰ کشور در معرض خطر بازداشت قرار می‌گیرند.

 این امر پس از آغاز تحقیقات توسط دیوان کیفری بین‌المللی مطرح می‌شود. فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد، تحقیقی را در خصوص ارتکاب جنایت‌های جنگی در غزه، کرانه باختری و قدس آغاز خواهد کرد.

در همین راستا، آمریکا مخالفت قاطع خود را با انجام اینگونه تحقیقات اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا این اقدام را “غیر قابل توجیه” دانست.

مایک پامپئو اعلام کرد: ما به شدت با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل و هر اقدام دیگری که به صورت ناعادلانه اسرائیل را هدف قرار دهد، مخالفیم.

وی با وقاحت افزود: فکر نمی‌کنم فلسطینی‌ها شایستگی داشتن کشوری دارای حاکمیت را داشته باشند. آن‌ها شایستگی دستیابی به عضویت کامل یا مشارکت به عنوان یک کشور در نهادها و نشست‌های بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی را ندارند.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این تصمیم گفت: این روز سیاه حقیقت و عدالت است و این تصمیم باطل است.

نتانیاهو دیوان کیفری بین‌المللی را ابزار سیاسی علیه اسرائیل دانست و بنسودا را به نادیده گرفتن اسناد و مدارکی که این رژیم ارائه می‌کند، متهم کرد.

وی گفت: این دادگاه این اختیار را ندارد که به این پرونده بپردازد. ما هرگز این اقدام را قبول نمی‌کنیم.

انتهای پیام

درخواست سوریه از شورای امنیت برای اجرای تدابیر قاطع و فوری علیه رژیم صهیونیستی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا