شهردار تهران، سفیر هم‌زبانی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها شد

به گزارش ایسنا، در آستانه ۲۷ آذر ماه و هم زمان با روز جهانی مهاجران، شهرداری تهران اقدام به برگزاری ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه “یلدای هم‌زبانی” با هدف تکریم مهاجرین افغانستانی و ایجاد همدلی میان دو ملت ایران و افغانستان کرد.

در این ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه که با اجرای مشترک ایمان غیاثی مجری ایرانی عصر جدید و مرجان حیدری مجری افغانستانی شبکه آی‌فیلم همراه بود، آیین مشترک شب یلدا میان دو ملت هم‌فرهنگ ایران و افغانستان جشن گرفته شد.

در کنار تمام ویژه‌اعتماد نو به نقل از برنامه‌های متنوع این جشن یک اتفاق خاص از سوی مهاجرین افغانستانی اتفاق افتاد که بدون هماهنگی  قبلی پیش آمده و دست‌اندرکاران اعتماد نو به نقل از برنامه را نیز متعجب کرد.

هنگامی که مراسم تقدیر از خانواده شهدای فاطمیون و دست‌اندرکاران سریال جدید آخر خط به پایان رسید، مرجان حیدری مجری افغانستانی اعتماد نو به نقل از برنامه اعلام کرد به رسم آیین سنتی شب یلدای افغانستان یک خبر خوب و یا یک تصمیم خوب در این شب اعلام می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد که مهاجرین افغانستانی ساکن تهران به نمایندگی از مهاجرین افغانستانی ساکن ایران به پاس نوع نگاه انسانی و اسلامی شهرداری تهران در تکریم مهاجرین افغانستانی تصمیم گرفته‌اند تا با اعطای تندیسی، پیروز حناچی شهردار تهران را به عنوان “سفیر هم‌زبانی” میان دو ملت ایران و افغانستان معرفی کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم شهریاوران مهاجر که به تکریم کارگران افغانستانی شهرداری تهران پرداخته بود، گفت: نخستین بار این اتفاق در سراسر دنیا برای این قشر از مهاجران به وقوع پیوست و امید داریم در آینده نیز شاهد ادامه این نوع از نگاه و اقدام از سوی شهردای تهران باشیم.

دستور وزیر کشور به کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی کرونا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا