دستور رئیس قوه قضاییه برای احصای نیاز واقعی استان‌ها به وکیل


دستور رئیس قوه قضاییه برای احصای نیاز واقعی استان‌ها به وکیل

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: ریاست این قوه دستوری برای همه استان‌ها و همچنین مرکز امور وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه صادر کرد که چه از طریق کانون وکلا و چه از طریق مرکز وکلا در هر استان نیاز واقعی آن استان به وکیل احصاء و بر اساس آن نیازی که احصاء می‌شود، زمینه جذب را برای وکلا فراهم کنیم.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حضور در جمع پایگاه خبریان در پاسخ به این سئوال که در آینده شاهد حضور چند وکیل در قوه قضاییه خواهیم بود، گفت: حوزه عدالت که جزو مهم‌ترین حوزه‌های حقوق اجتماعی مردم است، برای تحقق خود نیازمند به عناصر متعددی است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قاضی، شاخص و میزان اصلی تحقق عدالت در جامعه است؛ اما در کنار جامعه قضات ما برای رسیدن به عدالت نیازمند به گروه‌های تخصصی متعددی هستیم که بتوانند جامعه قضات را در تحقق و برپایی عدالت کمک کنند.

وی افزود: جامعه وکلا در زمره گروه‌هایی هستند که برای تشخیص حق و برپایی عدالت به قاضی کمک می‌کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: امروز مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، آزمون سراسری وکالت را برگزار کرد که در این آزمون بیش از ١٠٧ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری شرکت کردند و این آزمون کتبی در ٤٩ شهرستان برگزار می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی در مرحله بعدی به آزمون شفاهی دعوت خواهند شد و پس از آزمون شفاهی و مراحل مصاحبه این افتخار را پیدا خواهند کرد که در خدمت مردم ایران اسلامی و به کمک دستگاه قضایی برای تشخیص حق و اجرای عدالت، آیند.

فلاحت‌پیشه: بایدن زمان را از دست بدهد در ایران با نظامیان طرف خواهد بود نه دیپلمات‌ها
هم اکنون بخوانید

وی افزود: ما معتقدیم که حضور وکلای آگاه به مبانی حقوق، دلسوز مردم و دنبال کننده احقاق حق برای موکلان خود، کمک شایسته‌ای را به برپایی عدالت در جامعه اسلامی خواهند کرد.

اسماعیلی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی برای برگزاری بیشتر این آزمون و تعداد گسترده‌تر وجود دارد یا خیر، بیان کرد: ریاست قوه قضاییه دستوری برای همه استان‌ها و همچنین مرکز امور وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه صادر کرد که چه از طریق کانون وکلا و چه از طریق مرکز وکلا در هر استان نیاز واقعی آن استان به وکیل احصاء و بر اساس آن نیازی که احصاء می‌شود، زمینه جذب را برای وکلا فراهم کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این موضوع با بررسی کارشناسی و نیازسنجی شهر به شهر و حوزه به حوزه انجام می‌شود و در مرحله‌ای از مراحل بعدی متناسب با نیاز جامعه این اقدام را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعداد جذب نهایی وکلا در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: اجازه دهید آزمون برگزار شود و نمرات کتبی و شفاهی مورد بررسی قرار گیرد تا بر مبنای نیازسنجی‌هایی که دارد اتفاق می‌افتد، میزان جذب نهایی را اعلام کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان رضایت داوطلبان از آزمون وکالت نیز گفت: هم آن‌ها از نحوه برگزاری آزمون راضی بودند و هم ما از اینکه جامعه وکلای ما از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار می شوند، به نوبه خود خرسندیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا