دریافت خدمات گمرکی از طریق موبایل /مرزها و بنادر باید فرصت باشند

به گزارش ایسنا، سید مهدی میراشرفی پنج‌شنبه شب در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر گمرک تحت موبایل قرار گرفته و یک سری از خدمات و سرویس های گمرک از طریق موبایل قابل انجام است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که افراد از هر کجا و در هر زمانی بتوانند خدمات خود را با تلفن همراه دریافت کنند.

این مسئول با اشاره به تولید پلمپ هوشمند با استفاده از توان داخلی گفت: در حال حاضر از پلمب های سنتی فاصله گرفته ایم و در کلیه گمرکات از پلمب های مجهز به تراشه هوشمند استفاده شده که با به کارگیری پلمب‌های هوشمند امکان رصد و کنترل محموله‎های گمرکی در جاده‎ها نیز فراهم شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در مواقع حساس مرزها مورد تهدید قرار می گیرند، اما مرزها و بنادر باید فرصت باشند، لذا گمرک با استفاده از همه پتانسیل های قانونی تلاش دارد تا ساکنان استان های مرزی و بنادر از مزیت ها و فرصت های موجود استفاده کنند.

میراشرفی بیان کرد: در جنوب کشور یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز ساحلی وجود دارد که وجود این سواحل بزرگترین مزیت بوده و می‌تواند در زمینه ترانزیت و تجارت کمک بسیار خوبی برای مرزنشینان باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش گمرک تقویت معیشتی مرزنشینان از مسیرهای قانونی است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس گمرک ایران اظهار کرد: برای تحقق یکی از مطالبات مهم فعالان تجاری استان بوشهر پس از سال‎ها اعطای معافیت‌ سود بازرگانی ۲۰ درصدی به شناورهایی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به بوشهر کالا وارد می کردند، اجرایی شد.

ظرفیت تولید نفت خام ایران به روزانه ۵.۷ میلیون بشکه می‌رسد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا