ابراز نگرانی چین از رویکرد آمریکا مقابل ایران پس از خروج واشنگتن از برجام

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جون ژانگ، سفیر چین در سازمان ملل، روز پنج‌شنبه تاکید کرد که اجرای توافق هسته‌ای، «تنها راه درست و موثر» برای حل کردن مسئله هسته‌ای و آرام کردن وضعیت کنونی است.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، سفیر چینی گفت که توافق هسته‌ای ایران در حال ورود به موقعیتی بسیار مهم است و اجرای توافق با امتحانی جدی روبه‌رو است.

ژانگ از تمامی طرف‌ها خواست که در جهت «تعادل حقوق و تعهدات» مندرج در توافق، همکاری کنند، “چراکه این توافق از اهمیت بسیاری برای حراست از قانون بین‌المللی عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و حفظ صلح و ثبات خاورمیانه برخوردار است.”

این مقام چینی علاوه بر این، درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و افزایش اعمال تحریم‌های یک‌جانبه، بر ایران، ابراز نگرانی کرد.

ژانگ همچنین با توجه به گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که گوترش باور دارد که اقدامات آمریکا با اهداف تعیین شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که گواهی این توافق است، مغایرت دارد.

او افزود که این اقدامات ممکن است مانع اجرای مقررات این توافق و قطعنامه توسط ایران شود.

ژانگ در ادامه اظهار کرد که چین به این توجه داشته است که ایران در کاهش تعهداتش در توافق هسته‌ای تا حد زیادی خویشتن‌داری کرده است و از تمامی اعضای توافق خواست که ضمن خویشتن‌داری و تقویت هم‌فکری‌ها، اختلاف‌ها را حل کرده و از اقداماتی که ممکن است شرایط را پیچیده‌تر کند، خودداری کنند.

انتهای پیام

از این به بعد هر کس حرفی بزند احضار می‌شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هجده =

دکمه بازگشت به بالا