بهره برداری از فولاد API تختال های نفت و گاز ترش در فولاد مبارکه اصفهان

فولاد API تختال های نفت و گاز ترش در فولاد مبارکه، با هدف تولید تختال جهت انتقال لوله های نفت و گاز ترش، افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، جلوگیری از واردات این محصول و خروج ۲۵۰ میلیون یورو ارز در سال از کشور، راهیابی به بازار تولید کنندگان فولاد مورد استفاده در انتقال نفت و گاز با محیط ترش و تامین خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری انتقال یک میلیون بشکه نفت خام از منطقه کوره به جاسک در این مرحله به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، مدت اجرای پروژه یک سال بوده و طراحی و اجرا به طور کامل توسط مهندسین نفت و شرکت فولاد مبارکه انجام شده است.

فولاد مبارکه اولین تولید کننده این محصول در کشور است. همچنین برطرف کردن نیاز کشور از واردات یک میلیون تن از این محصولات، صرفه جویی در خروج منابع مالی به میزان ۲۵۰ میلیون دلار در سال و تخصصی بودن تکنولوژی تولید از دیگر ویژگی های خاص تولید محصول یاد شده در فولاد مبارکه است.

فرایند خط تولید محصول به این صورت است که در کوره های قوس الکتریکی فولاد مذاب محصول تولید می شود و عناصری مثل کوکرد و م. تحت کنترل قرار می گیرد.

مذاب تولید شده و اره واحد LF شده و عملیات متالورژی ثانویه بر روی آن اعمال می شود. در این فرآیند دما و آنالیز تنظیم می شود.

محصول تولید شده وارد واحد پیشرفته تحت خلاء RH TOP شده و عملیات هیدروژن زدایی از فولاد مذاب به همراه تنظیم نهایی آنالیز شیمیایی و بما انجام می گیرد.

فرسودگی ۴۳ درصدی بافت شهر بندرعباس
هم اکنون بخوانید

مذاب تولید شده وارد ماشین ریخته گری شده و اسلب با ضخامت ۲۵۰ میلی متر تولید می شود. ظرفیت تولید فولاد API تختال های نفت و گاز ترش در فولاد مبارکه ۲۰۰ هزار تن است و تکنولوژی مورد استفاده  سیستم گوگردزدابی (D۵) و گاززدایی ( RH), Dynamic Soft Reduction است.

ترکیب شیمیایی خاص با گوگرد و هیدروژن بسیار پایین، مقاوم در مقابل خوردگی محیط اسیدی، ناخالصی فلزی بسیار کم و بدون جدایش انجمادی از مشخصات محصول است.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا