ایران ۲۸ بند از ۳۲ توصیه FATF را اجرا کرده است

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهلت باقی مانده FATF به ایران برای تعیین تکلیف لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) و الحاق کنوانسیون مبارزه با جرایم فراملی (پالرمو) گفت: آمریکایی‌ها در طول ۴۱ سال گذشته تلاش کردند در مقاطع مختلف با سلسله اقداماتی عملیات و جنگ روانی علیه کشور ما بوجود آورند. آن‌ها موضوعاتی همچون هسته‌ای، حقوق بشر و تازگی‌ها FATF را مطرح کرده‌اند.

وی یادآور شد:‌ ما با آمریکا مذاکره کرده و به دنبال آن برجام منعقد شد اما با روی کار آمدن ترامپ آن‌ها از برجام خارج شدند و مجددا همه چیز به روز اول برگشت. در همین شرایط ایران اقداماتی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا انجام داد. امروز آمریکایی‌ها موضوع FATF را در مورد ایران مطرح می‌کنند. ما عضو FATF هستیم. از ۳۲ توصیه این گروه ۲۸ بند آن اجرا شده و فقط در چهار مورد مسئولان کشور اختلاف نظر دارند. اگر این موارد هم حل شود باز هم آمریکایی‌ها موضوعاتی همچون حقوق بشر، بنیه دفاعی و موشکی را بیان می‌کنند چون این بازی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند همیشه ادامه داشته باشد.

حسن‌بیگی با بیان اینکه «آمریکا در سطح بین‌المللی در انزوا قرار دارد»، افزود: با چند قطبی شدن جهان مسیرهایی به حرکت آمده، اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند در منطقه ثبات حرف اول را می‌زند. موضوعی که علیرغم تمامی آزار و اذیت‌های آمریکا رخ داده است. لذا ما مجاز نیستیم پرستیژ جمهوری اسلامی و منافع ملت و تمامیت ارضی را با خطر مواجه کنیم چون آمریکایی‌ها با طرح خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه ایران، عراق و سوریه هستند. پس ما باید مقاومت را دنبال کنیم.

دیاکو حسینی: محدودیت ذاتی برای خرید تسلیحات نداریم/ آمریکا به دنبال ممانعت از فروش است
هم اکنون بخوانید

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه «ایران نمی‌تواند توصیه‌های FATF را تحت فشارهای جدید بپذیرد»، افزود: فشارها و تحریم‌های سخت را تا آنجا که می‌توانستند برای ما اعمال کردند لذا آمریکا دیگر نمی‌تواند با فشار ایران را در لیست سیاه قرار دهد. این شرایط نشان می‌دهد که در حال حاضر عضویت ما در FATF به ضرر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره CFT گفت:‌ الحاق به این کنوانسیون منوط به پذیرش شروط ایران است چون در غیر این صورت آن‌ها می‌خواهند هر اقدامی را تحت عنوان تروریسم و مصالح بین‌المللی به خطر بیندازند و به عبارت دیگر یعنی ما تسلیم آمریکا شده و حزب‌الله و سپاه، حماس و گروه‌های آزادی‌بخش و انقلابیون را تروریسم خوانده و آمریکا و داعش و اسرائیل غیرتروریسم هستند. هر جا کوتاه آمدیم آمریکا با سرعت بیشتری اقدامات سنگین‌تری علیه ایران انجام داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا