فرانسه در اعتصاب: معلمان، پزشکان، رانندگان قطارها و حتی برج ایفل

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسافران قطارها و گردشگران در فرانسه برای سیزدهمین روز متوالی با توجه به ادامه اعتصاب‌ رانندگان قطارها و کارکنان راه آهن در این کشور به مشکل در رفت و آمد برخوردند. همچنین با پیوستن معلمان به اعتصاب کننده‌ها نیز مدارس در فرانسه عمدتا تعطیل شدند و امتحان‌های دانش آموزان نیز لغو شدند. یک گروه دیگر از اعتصاب کننده‌ها نیز پزشکان، پرستاران و داروسازان فرانسوی بودند که با اعتصاب آنها بیمارستان‌ها مجبور به درخواست از کارکنانشان برای تضمین ارائه خدمات مهم شدند.

پلیس فرانسه برای مدت چند ساعت کاخ الیزه را در آستانه برپایی اعتراضاتی جدید طی امروز در پایتخت از دسترس خارج کرد. این نیروها خودشان را برای خشونت‌های احتمالی معترضان جلیقه زرد و دیگر تظاهرکننده‌های خشمگین آماده می‌کنند. به این ترتیب همچنان رئیس جمهور فرانسه برای لغو طرح اصلاحات بازنشستگی خود تحت فشار قرار دارد. یکی از تهیه کننده‌های اصلی این طرح در دولت وی روز دوشنبه بعد از متهم شدن به تعارض منافع از سمتش کناره گیری کرد.

امروز تنها دو خط از مجموعه ۱۶ خط مترو پاریس فعالیت عادی داشت و تنها یک چهارم از خطوط قطارهای سریع‌السیر بین شهری در این کشور نیز به صورت عادی فعال بودند. اعتصاب‌ها بر خطوط قطارهای بین‌المللی در فرانسه نیز تاثیر گذاشتند.

انتهای پیام

مسئول دیوان محاسبات داعش کشته شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا