بهار پروژه‌های راه‌سازی البرز نزدیک است/نفس ۱۴ استان باز می‌شود

عزیزاله شهبازی امروز دوشنبه ۲۵ آذر در جریان بازدید از پروژه راه طالقان- هشتگرد اظهار کرد: طی یکسال اخیر سیاست‌های راهبردی دولت برای توسعه راه های البرز یکی پس از دیگر در حال به ثمر نشستن است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی سال گذشته از پروژه طالقان- هشتگرد داشت، افزود: در این بازدید مطرح شد که سال ۹۸ بهار پروژه‌های راه سازی البرز است و تعدادی از این پروژه ها که عبور و مرور مسافران ۱۴ استان کشور را تسهیل می کند به بهره برداری می رسد.

استاندار البرز با اشاره به وضعیت پروژه قطار برقی استان گفت: این پروژه شهر جدید هشتگرد را به مرکز استان البرز وصل می کند.

وی با اشاره به حمایت دولت برای به ثمر رساندن پروژه قطار برقی طالقان- هشتگرد افزود: وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیاء و یکی از شرکت های زیرمجموعه این قرارگاه که مجری طرح بوده است نقش به سزایی در تسریع در تکمیل این پروژه داشتند.

شهبازی در ادامه با اشاره به وضعیت دیگر پروژه راه استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم پروژه مهم ادامه آزادراه شهید همت و همچنین پروژه آزادراه تهران-شمال تا پایان بهمن ماه به بهره برداری برسد.

وی از پروژه چرمشهر- آبیک به عنوان دیگر پروژه مهم استان یاد کرد و گفت: امید است که این پروژه در نیمه اول سال ۹۹ به سرانجام برسد.

استاندار البرز همچنین به وضعیت  پروژه طالقان- هشتگرد اشاره و اضافه کرد: از حدود ۲۲ سال پیش این پروژه آغاز شروع شد و طی آن سال ها به صورت قطره چکانی تزریق اعتبار به آن صورت می گرفت و از طرفی سختی مسیر نیز پیشبرد کار در این پروژه را مشکل می کرد.

شرایط خرید حمایتی زعفران از سوی دولت+ قیمت
هم اکنون بخوانید

وی با این توضیح که سیاست راهبردی دولت در جهت تسهیل راه های ارتباطی استان با بزرگراه های کشور است، عنوان کرد: از سال ۹۶ اعتبار ویژه ای به این روژه اختصاص یافته است.

شهبازی بیان کرد: یکی از اهداف مهم در پروژه راه طالقان – هشتگرد بالا بردن سطح ایمنی و تردد در این راه بوده که همین امر باعث شد اتمام آن بیش از هفت ماه به تاخیر بیفتد.

وی با اشاره به اینکه طبق توضیحات مشاور طرح و معاون کارفرمای طرح چندین کیلومتر از این راه آسفالت شده است گفت: در مسیر پروژه از سوی طالقان در حدود ۱۶ کیلومتر رانش‌هایی که وجود داشت اصلاح شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه در بحث کنار گذر تونل در حدود ۶ کیلومتر اقدامات اساسی انجام شده است، عنوان کرد: رویکرد مهم ما برای تکمیل پروژه راه طالقان- هشتگرد است، از سویی اعتبار ۲۶ میلیارد تومانی در قالب اعتبار جدید بر طبق اعتماد نو به نقل از برنامه وزارت راه به این پروژه تزریق شد تا کارهای آن‌ با شتاب بیشتری پیش رود.

به گفته شهبازی تا شهریورماه سال ۹۹ ‌محور طالقان- هشتگرد با زیرساخت‌های استاندارد آماده بهره‌برداری می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا