اعتراضات "ساردین‌ها" علیه سالوینی به رم رسید

به گزارش ایسنا، “ساردین‌ها” تنها یک ماه پیش و زمانی شکل گرفت که ماتیا سانتوری، شهروند ۳۲ ساله و سه تن از دوستانش مردم را به اعتراض علیه حزب “لیگ” به رهبری ماتئو سالوینی دعوت کردند که در آستانه انتخاباتی در  منطقه امیلیا-رومانیا از حمایت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سالوینی امیدوار است در انتخابات ۲۶ ژانویه در این منطقه ثروتمند به پیروزی برسد. او گفته است، اگر جناح چپ قدرتش را در این منطقه از دست بدهد، مجبور خواهد شد از دولت ائتلافی در رم نیز کنار بکشد و راه را برای انتخابات ملی باز کند.

دانشجویان، بازنشستگان و خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در رم به خیابان‌ها آمدند و برخی از آنان تصاویری از ماهی ساردین را در دست داشتند و سرودی با مضمون مقاومت را می‌خواندند.

از زمانی که حدود ۱۵ هزار تن در تظاهرات “ساردین‌ها” در شهر بولونیا شرکت کردند، شهرت این جنبش افزایش یافت.

آنان تجمع‌های گسترده‌تری در چندین شهر ایتالیا از جمله تورین و میلان صورت داده‌اند تا اعتراض خود را نسبت به سالوینی نشان دهند.

تظاهرات این جنبش در رم به نظر بزرگ‌ترین تجمع آنان تا به امروز است و یک نیروی پلیس که در صحنه این تظاهرات حضور داشت، شمار شرکت کنندگان در آن را ۴۰ هزار تن تخمین زد. سازمان‌دهندگان این تظاهرات اما آماری رسمی از شرکت‌کنندگان منتشر نکرده‌اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که منطقه امیلیا-رومانیا که هم‌اکنون در دست جناح چپ قرار دارد، احتمالا در انتخابات پیش رو به دست حزب لیگ و متحدان راستگرای آن خواهد افتاد.

این نظرسنجی‌ها همچنین نشانگر آن هستند که جناح راست احتمالا در هر انتخابات ملی دیگری نیز پیروز خواهد شد و در حال حاضر محبوب‌ترین حزب ایتالیا است.

فرانسه فلج شد
هم اکنون بخوانید

سالوینی حزب چپ میانه “دموکراتیک” را پشت جنبش ساردین‌ها می‌داند و با انتقاد از اعتراضات آنان گفته، گربه‌ها را دوست دارد زیرا “ساردین‌ها را می‌خورند”.

ساردین‌ها اما وابستگی به هر حزب و جناحی را تکذیب می‌کنند و می‌گویند تنها خواستار نشان دادن مخالفتشان با پوپولیست‌هایی هستند که در حال جذب قدرت هستند.

ماتیا سانتوری که از آغازگران این جنبش است، گفته که ۹۹ درصد از هواداران این گروه نمی‌خواهند این جنبش به یک حزب سیاسی تبدیل شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا