نامه ائتلاف سائرون به رئیس‌جمهور عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، صباح الساعدی، عضو فراکسیون سائرون در پارلمان عراق در نامه‌ای به برهم صالح، رئیس‌جمهور این کشور نوشت: عراق در نقطه عطف تاریخی از حیات سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی خود قرار دارد. دو ماه و نیم از تظاهرات و تحصنی که عراق تاکنون نظیر آن را ندیده می‌گذرد، اعتراضاتی که تمام مردم به آن پیوسته‌اند. حضور دانشجویان دانشگاه‌های مختلف عراق در این اعتراضات به انقلاب مردمی و مسالمت‌آمیز مردم چهره جدیدی داده است؛ انقلابی که مردم در جریان آن خواهان تغییر و اصلاح هستند. جوانان عراقی در جریان این تظاهرات خون خود را نیز دادند تا خون آن‌ها شاهدی تاریخی بر پایان دوره فساد و شکست باشد.

وی در این نامه آورده است: ده‌ها تن از فعالان در جریان جنبش مردمی ربوده شده و بسیاری از آن‌ها به دست گروهک‌ها و خرابکاران ترور شدند. اعتراضات مسالمت آمیز در تحمیل اراده وطن بر اراده سرکوب موفق شد. تمامی این رخدادها مقابل چشم ریاست‌جمهوری رخ داده است و تظاهرکنندگان امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری جانب آن‌ها را بگیرد.

در این نامه آمده است: استعفای دولت از طریق توافق سیاسی حاصل نشده بلکه نتیجه حتمی انتفاضه مردمی مسالمت‌آمیز و خون مردمی است که در راه موفقیت جنگ اصلاحات از جان خود نیز گذشتند. امروز وظیفه شما این است که در کنار مردم باشید و هیچ کدام از شخصیت‌هایی را که گروه‌های سیاسی معرفی می‌کنند و مردم علیه فساد و شکست آن‌ها انقلاب کرده‌اند مکلف نکنید. نخست‌وزیر آتی باید نتیجه جنبش مردمی باشد نه نتیجه جنبش سیاسی که تنها به شکست و فساد بیشتر می‌انجامد. فرصت تاریخی که مقابل شماست در رابطه با سرنوشت عراق و جایگاه ریاست‌جمهوری است تا نماینده مردم و وطن باشد نه نماینده احزابی که منتظر استفاده از این فرصت‌ها هستند. وظیفه شما این است که نخست‌وزیر جدید را براساس انتخاب مردم تعیین کنید تا زمینه برای اصلاح نظام فراهم شود در غیر این صورت با تبعات وخیمی روبرو می‌شویم که شما مسئولیت اصلی را درباره آن برعهده خواهید داشت.

کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ تن در حملات گروه‌های مسلح با استفاده از سلاح‌های نانو در ادلب
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا