پیش‌بینی اوپک از کمبود اندک عرضه نفت دربازار

به گزارش ایسنا، اوپک در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت خام این گروه در سال میلادی آینده به ۲۹.۵۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد. اوپک برخلاف ماه‌های گذشته، در نوامبر نفت کمتری نسبت به میانگین تولید اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۰ تولید کرد.

این گروه پیش‌بینی‌های خود از رشد تقاضا برای نفت و رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ را تغییری نداد و نسبت به دورنمای مذکور خوش‌بینی بیشتری نشان داد.

در گزارش اوپک آمده است: کندی تجارت جهانی احتمالا به انتهای خود رسیده و انتظار می‌رود روند منفی تولید صنعتی که در سال ۲۰۱۹ مشاهده شد، در سال ۲۰۲۰ معکوس شود.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، از اول ژانویه توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشته اند و در نشست جمعه گذشته خود در وین موافقت کردند از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولید خود اضافه کنند.

طبق آمار منابع ثانویه، اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در نوامبر ۲۹.۵۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱۹۳ هزار بشکه در روز در مقایسه با اکتبر کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، این گزارش نشان می‌دهد اگر اوپک به نرخ نوامبر نفت تولید کند و سایر عوامل تغییری پیدا نکنند، کمبود عرضه ۳۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت که کمتر از ۷۰ هزار بشکه در روز مازاد پیش بینی شده در گزارش نوامبر اوپک است.

روز پرنوسان برای بورس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =

دکمه بازگشت به بالا