ساخت خانه‌های اجاره به شرط تملیک برای کارگران

فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح مسکن ملی کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: شخصا معتقدم که اگر بخواهند در این طرح به کارگران زمین بدهند کارگران توانش را ندارند و نمی‌توانند ساخت و ساز کنند. ساخت و ساز توسط تعاونی مسکن هم خوب است ولی به شرطی که به درستی مدیریت شود.

ساخت خانه‌های اجاره به شرط تملیک برای کارگران

وی ادامه داد:متاسفانه بخشی از تعاونی‌های مسکن در گذشته سابقه خوبی از خود به جا نگذاشته‌اند و یک بی اعتمادی به وجود آمده است لذا روی اجاره به شرط تملیک برای خانه دار کردن کارگران تاکید دارم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: در طرح اجاره به شرط تملیک کارگر مستاجر است و اجاره‌ای می‌پردازد و بعد از چند سال صاحبخانه می‌شود.امروز با این حقوق و دستمزد و درآمدها و هزینه‌ها کارگران خانه‌دار شدن را محال می بینند مگر اتفاقاتی بیفتد که آنها را به خانه‌دار شدن نزدیک کند.

خانه‌های کوچک مقیاس مناسب برای زوج های جوان

بیات درباره ساخت خانه‌های کوچک مقیاس برای کارگران نیز گفت: این طرح هم یک راهکار است ولی برای زوج‌های جوان و کسانی که فرزندی ندارند می‌تواند کمکی باشد تا روی غلتک بیفتند.هم اکنون کارگران بسیاری داریم که صاحب فرزند هستند یا فرزندانشان بزرگ شده‌اند و هنوز مستاجرند و خانه‌دار شدن آرزویشان است.

وی با تاکید بر انتشار جزییات طرح مسکن ملی کارگران گفت: طبعا جزییات طرح باید منتشر شود تا از نحوه خانه دار شدن کارگران اطلاع پیدا کنیم ولی اگر می‌خواهیم کارگران را به شهرکهای اقماری سوق بدهیم قابل پذیرش نیست کسی که در پایتخت کار می‌کند و فرضا بخواهد در پردیس یا پرند صاحب خانه شود برایش نمی‌صرفد چون هزینه زیادی را صرف ایاب و ذهاب کند لذا معتقدم باید در تمام نقاط کلان‌شهرها به این مساله فکر کنیم و بیشتر روی بافت‌های فرسوده تمرکز کنیم.

امضای تفاهم نامه ایران‌خودرو با شرکت روسی برای صادرات خودرو سواری به روسیه
هم اکنون بخوانید

تحمیل هزینه سنگین با سوق دادن کارگران به حاشیه‌شهرها 

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، سوق دادن کارگران به حاشیه‌های شهر را موجب تحمیل هزینه سنگین به خانوارهای کارگری دانست و گفت: کارگران چه گناهی کرده‌اند که آنها را به حاشیه شهر برانیم؟ شاید برای کسی که محل کارش در جوار شهر یا شهرهای اقماری باشد توجیه داشته باشد ولی اگر بنا باشد کارگران در شهرکهای اقماری خانه بگیرند و کارشان را از دست بدهند از کجا اقساط وام را بپردازند؟

بیات با بیان اینکه اشتغال برای کارگران از داشتن مسکن مهمتر است،افزود: اگر شغل و درآمد نباشد کارگران نمی‌توانند امرار معاش کنند چه برسد به این که قسط مسکن را هم بپردازند بنابر این امیدواریم طرح مسکن ملی کارگران در جزییات به این موارد پرداخته باشد و کارگران را در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه صاحبخانه کند.

به گزارش ایسنا،معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی چندی قبل اعلام کرد که طرح مسکن ملی برای کارگران در دست تهیه است و به زودی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه تفاهم‌نامه امضا خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =

دکمه بازگشت به بالا