ایران در امنیت غذایی عمان نقشی مهم دارد

به گزارش ایسنا، مسعود بن علی السنیدی در “هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان” اظهار کرد: با توجه به قوانین جدیدی که اخیرا از سوی پادشاه عمان ابلاغ شده، شرایط برای شرکت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی بهبود پیدا کرده است و در این زمینه توافق‌نامه‌هایی که میان ایران و عمان بسته شده همچون حمل و نقل دریایی بین‌ دو کشور می‌تواند اهمیتی جدی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی برای دولت عمان بیان کرد: ما در حال حاضر از کشورهایی مانند هند، استرالیا و برزیل مواد غذایی وارد می‌کنیم، اما استفاده از کریدور شمال به جنوب هنوز با قدرت پیگیری نشده و نیاز به توجه جدی دارد.

وزیر تجارت و صنایع عمان ادامه داد: عمان در زمینه‌ی پتروشیمی توسعه قابل توجهی داشته و در زمینه‌ مناطق آزاد نیز می‌تواند نقشی جدی ایفا کند. در جلسه مشترک با مقامات ایران تلاش می‌کنیم شرایط را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی فراهم کنیم و در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این نشست رضا رحمانی – وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران – با اشاره به پیگیری دولت برای اجرای تفاهم‌نامه کریدور شمال به جنوب، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های اقتصادی ما اتصال کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و در این زمینه همکاری با عمان اهمیت فراوانی دارد.

به گفته وی، دولت تلاش می‌کند شرایط را برای فعال کردن بخش خصوصی در همکاری با عمان فراهم کند و در این زمینه اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی زیادی برای گسترش پیوندهای اقتصادی دو کشور انجام شده است.

سفر وزیر انرژی آمریکا نیمه کاره ماند
هم اکنون بخوانید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این موضوع که توسعه سیاست‌های تجاری مشترک با عمان برای ایران اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: مناطق آزاد دو کشور امکان جذب سرمایه‌گذار فراوانی داشته و استان‌های جنوبی ایران با توجه به اشتراک فرهنگی و تاریخی با عمان ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور به وجود آورده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =

دکمه بازگشت به بالا