نخست‌وزیران پیشین لبنان: میشل عون به قانون اساسی احترام بگذارد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، نجیب میقاتی، فؤاد السنیوره و تمام سلام، از نخست‌وزیران پیشین لبنان در بیانیه‌ای تأکید کردند که هر نامزد پست نخست‌وزیری که قبل از مکلف شدن با ورود به مذاکرات درباره ساختار دولت موافقت کند در نقض قانون اساسی و تضعیف جایگاه نخست‌وزیر نقش دارد.

آن‌ها در این بیانیه تأکید کردند: ما از میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان می‌خواهیم به این “نمایش مضحک” پایان دهد و به قانون اساسی و متن آن احترام بگذارد.

در این بیانیه آمده است: نادیده گرفتن استعفای دولت سعد حریری، عدم برگزاری مذاکرات پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر و انکار خواسته‌های مردم نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور اراده و آرمان‌های آن‌ها را نادیده گرفته و خوار شمرده است. تجاوز بی‌سابقه به جایگاه نخست‌وزیری “جنایت خطرناکی علیه وحدت مردم لبنان و قانون اساسی” است.

لبنان از زمان آغاز اعتراضات مردمی شاهد بحران سیاسی بی‌سابقه‌ای است. به دنبال این اعتراضات سعد حریری از سمت نخست‌وزیری استعفا داد.

در همین حال دفتر ریاست‌جمهوری لبنان به این بیانیه واکنش نشان داد.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری لبنان آمده است: مذاکراتی که رئیس‌جمهور درباره تشکیل دولت انجام می‌دهد نقض قانون اساسی یا توافق‌نامه طائف نیست. قانون اساسی که برپایه توافق طائف تدوین شده مهلت زمانی را برای برگزاری مذاکرات پارلمانی تعیین نمی‌کند. هدف رئیس‌جمهور از این مذاکرات تلاش برای تأیید بیشتر نخست‌وزیر مکلف است.

انتهای پیام

بیش از ۱۱ هزار کودک در غزه شهید شده‌اند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا