ایجاد پلتفرمی برای کاهش هزینه راه‌اندازی استارتاپ‌ها

به گزارش ایسنا، مهدی محمد در «مختص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» که در  «نخستین نشست آشنایی با خدمات اعتماد نو به نقل از برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دستگاه‌های اجرایی همکار» برگزار شد، با بیان این که شرکت‎‌های دانش‌بنیان و خلاق برای شروع کار خود، هزینه‌هایی دارند که ما در این پلتفرم تلاش کردیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و راه‌اندازی کسب و کارهای این‌چنینی را تسهیل کنیم، تاکید کرد: پلتفرم مورد نظر تا دو هفته آینده به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند. در این سایت، سرویس‌هایی بر اساس سطح بلوغ استارتاپ‌ها ارائه می‌شود تا از این طریق هزینه‌های راه‌اندازی خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهانه شکل‌گیری ستادهای توسعه فناوری تسهیل فضای کسب‌وکارهای جدید در کشور است. این سایت نیز با همین هدف و مبتنی بر توسعه زیست‌بوم فناوری و کارآفرینی ایجاد می‌شود.

محمدی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت خلاق در کشور شناسایی شده است که معتقدم تعداد واقعی این شرکت‌ها بسیار بیشتر از این رقم است، اظهار کرد: صنایع خلاق حول محور افرادی با قدرت ذهنی بالا و خلاق می‌چرخد که این افراد توانایی بالایی در خلق ثروت و ایجاد تغییرات اساسی در اقتصاد کشورها دارند.

به اعتقاد دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همه شرکت‌هایی که مولفه‌های نوآورانه‌ای در مدل کسب‌وکار خود ارائه می‌کنند، جزو شرکت‌های خلاق محسوب می‌شوند. با این تعریف تعداد این شرکت‌ها بسیار بالاتر از عددی است که به صورت رسمی اعلام شده است.

احداث ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار مسکن مهر تاکنون
هم اکنون بخوانید

محمدی با اشاره به روند پذیرش خلاق بودن شرکت‌ها در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال، گفت: ما در ستاد بین ۳ تا ۵ روز کاری شرکت‌های متقاضی خلاق بودن را پذیرش می‌کنیم و به مولفه‌های نوآورانه آن‌ها در راه‌اندازی کسب‌وکار توجه داریم.

محمدی با بیان این که هر شرکتی که مدل جدیدی برای پول درآوردن ارائه کند یعنی خلاق است و این شرکت را به عنوان یک شرکت خلاق در ستاد پذیرش می‌کنیم، افزود: شرکت‌ها برای توسعه کسب‌وکار خود باید قدرت ریسک بالایی داشته باشند و از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر استقبال کنند. اگر این شرکت‌ها بازار بین‌المللی و داخلی را به خوبی بشناسند، درصد موفقیت کار آن‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا