بررسی مناسبات تاریخی ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

علی شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر برگزاری همایش بین‌المللی «ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی»، در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند امسال، اظهار کرد: فراخوان این همایش با پنج محور اعلام شده که پژوهشگران و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند تا ۱۰ بهمن چکیده‌ مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. این همایش دوروزه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گفته‌ این استاد ایران‌شناسی دانشگاه تهران، محورهای مشخص‌شده برای این همایش بین‌المللی «تاریخ روابط دیپلماتیک و کنسولی ایران و لهستان»، «نظم نوین جهانی پس از جنگ و تاثیر آن بر سیاست‌های خارجی ایران و لهستان»، «تاثیر فروپاشی روسیه تزاری و عثمانی بر روابط ایران و لهستان»، «مناسبات ایران و لهستان: فرهنگ، دیپلماسی و اقتصاد»، «بینش ایرانیان و لهستانی‌ها از مفهوم جنگ جهانی در عرصه پژوهش، میراث مکتوب، هنر و رسانه»، «توسعه اجتماعی و سیاستگذاری‌های داخلی در ایران و لهستان: سنجش شباهت‌ها و تفاوت‌ها» و «ساختارهای اجتماعی و زیستی ایرانیان و لهستانی‌ها» هستند.

شهیدی تاکید کرد: «دبیرخانه دائمی همایش‌ها و همکاری‌های علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران» این همایش بین‌المللی را با مشارکت سفارت لهستان در تهران و موسسه فرهنگی نگارستان اندیشه برگزار می‌کند.

انتهای پیام

آمادگی صداوسیما برای شناساندن شرکت‌های دانش بنیان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا