کوربین: مداخله‌های نظامی انگلیس به تروریسم دامن زده است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا در سخنانی هشدار می‌دهد، به اصطلاح “جنگ علیه ترور آشکارا ناکام” مانده است و جهان با “تبعات” این حمله سنبل شده به عراق که او با آن مخالف بود، زندگی می‌کند. او می‌گوید، بریتانیا با خطر “پیروی از دونالد ترامپ” و سیاست خارجه آمریکا تحت بوریس جانسون قرار دارد.     

اظهارات رهبر اپوزیسیون اصلی بریتانیا در آستانه میزبانی از نشست ناتو در لندن مطرح می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این نشست حضور خواهد داشت. کوربین با اشاره به حمله اخیر در لاندن بریج (پل لندن) “شجاعت فوق‌العاده” مردم در مواجه با مهاجم را ستایش می‌کند. او می‌گوید، پلیس بریتانیا در استفاده از قوه قهریه به درستی عمل کرد چون جان مردم در معرض خطر بود و مهاجم جلیقه‌ای انتحاری که بعدا مشخص شد ساختگی است، به تن داشت.

با اینکه کوربین می‌گوید مسوولیت اقدامات تروریستی به گردن “تروریست‌ها، تامین‌کنندگان مالی آن‌ها و جذب‌کنندگان آن‌هاست” اما تاکید دارد که رهبران بریتانیا “اقدام اشتباهی در راستای امنیت ما” انجام داده‌اند. او تاکید دارد: «تهدید تروریسم را نمی‌توان و نباید صرفا به مسائل سیاست خارجی محدود کرد. اما اغلب این اقدامات دولت‌های متوالی موجب تشدید و نه کاهش این تهدید شده است.»

او تاکید دارد: «۱۶ سال پیش، علیه تهاجم و اشغال عراق هشدار دادم. گفتم که یک سری درگیری، تنفر،‌ بدبختی و ناامیدی که موجب تحریک‌ جنگ‌ها، درگیری، تروریسم و بدبختی نسل‌های آتی می‌شود، رخ می‌دهد. این کار شد و ما امروز همچنان با تبعات آن زندگی می‌کنیم. جنگ علیه ترور آشکارا شکست خورده است. مداخلات نظامی مکرر بریتانیا در شمال آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا به جای حل مشکلات، به آن‌ها دامن زده است.»

دیدار منصور هادی با سفیر آمریکا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا