مدیرکل جدید آژانس: درقبال برنامه هسته‌ای ایران موضعی عادلانه اما سخت خواهم داشت

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی که از روز سه‌شنبه فعالیت خود را به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور رسمی آغاز خواهد کرد در گفت‌وگو با شبکه ان‌اچ‌کی تاکید کرد که درخصوص توسعه هسته‌ای که شامل موضوع ایران نیز می‌شود، موضعی عادلانه اما سخت خواهد داشت.

شورای حکام آژانس در ماه اکتبر رافائل گروسی را به عنوان مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب کرد. او اولین کسی است که از آمریکای جنوبی در این سمت فعالیت خواهد کرد.

وی در این گفت‌وگو تصریح کرد که قصد دارد روابطی سازنده با ایرانی‌ها برقرار کند و لازم است که آژانس با جدیت به موضوع توسعه هسته‌ای در ایران بپردازد.

به گزارش ان‌اچ‌کی، کارشناسان بر این باورند که موضع رافائل گروسی درقبال ایران بیشتر نزدیک به آمریکا است. از این‌رو ناظران در انتظارند ببینند که او در قبال ایران و یا موضوع کره شمالی چقدر می‌تواند سخت‌گیرانه عمل کند.

مدیرکل جدید آژانس در بخش دیگری از مصاحبه خود درخصوص ژاپن نیز گفت که این کشور باید به جامعه بین‌الملل درباره وجود آب‌های آلوده به مواد رادیواکتیو در نیروگاه فوکوشیما دایچی که همچنان در این تاسیسات انباشته می‌شود و رو به افزایش نیز هست، توضیح دهد.

کره جنوبی پیشتر از دولت ژاپن درباره نحوه مدیریت این آب‌های آلوده انتقاد کرده بود.

گروسی در ادامه اظهار داشت که دولت ژاپن در حال عمل به تعهداتش در این زمینه است.

انتهای پیام

در تهیه مواد اولیه و قطعات به هیچ کشوری نیاز نداریم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا