در قاضی بسیجی فساد، توطئه و خروج از بی عدالتی راه ندارد

به گزارش ایسنا، ذبحی در مراسم افتتاحیه دبیرخانه آموزش همگانی حقوق که امروز (یکشنبه) از سوی بسیج حقوقدانان در مجتمع فرهنگی حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج و فرهنگ بسیجی آزمون پیروز در عرصه امتحان مبارزه است و به همین خاطر سعی می‌کنیم این اندیشه، آموزه و تفکر بازشناسی شود و بعد گسترش پیدا کند.

ذبحی در مورد نقش بسیج حقوقدانان تصریح کرد: ما موظفیم در گرفتاری‌های کشور با توجه به اینکه نقش اساسی امروز با دستگاه قضایی است، در اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی مانند فسادستیزی، در پیشگیری از جرم و… همکاری کنیم. در طرح تحول نیز نقش بسیج، اندیشه و تفکر بسیج گونه رفتار کردن ضروری است.

مشاور رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز بسیج حقوقدانان با ظرفیت چندهزار نفری خود با احیاء راهبردهای بسیجی در محورهای مختلف، باید در طرح تحول قوه قضائیه همگام باشد.

وی اظهار کرد: معتقدیم امروز توفیق قوه قضائیه و مدیریت فعلی آن در غلبه بر مفاسد و مشکلات در تحصیل رضایت عمومی ضرورت است.

مشاور رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: یکی از محورها بسیجی‌تر شدن اندیشه و رفتار مدیران و کارمندان مجموعه قضایی است. در شرایط فعلی قاضی بسیجی است که اخلاق مدار بوده و خستگی نمی‌شناسد و اطاله دادرسی و تراکم پرونده‌ها را ندارد و حتی تعطیلی نمی‌شناسد تا بتواند سریع‌تر احقاق حق کند.

ذبحی گفت: در قاضی بسیجی فساد، توطئه و خروج از بی عدالتی راه ندارد.

وی با بیان اینکه در بسیج حقوقدان‌ها باید چند کار اساسی پیش بینی شود، خاطرنشان کرد: یکی از این کارها تسریع در دسترسی به وکیل است که آسیب شناسی ها نشان می‌دهد که دسترسی نداشتن مردم به وکلا در انعقاد قراردادها، پیمان‌کاری‌ها و توافق‌ها مشکل ایجاد می‌کند و به این خاطر است که فرهنگ دسترسی به وکیل نهادینه نشده است و بیشتر حقوقدان‌های ما اندیشه بسیجی ندارند.

حزب‌الله لبنان اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

مشاور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما طرح خادم یاران حقوقی را داشتیم، اظهار کرد: این طرح اجرا شد تا شاهد مطرح شدن ده‌ها هزار پرونده در مراجع قضایی نباشیم چون این پرونده‌ها به این دلیل است که در زمان عقد قراردادها از حقوقدان و وکیل استفاده نشده و امروز باید در مرجع قضایی رسیدگی شود.

ذبحی با بیان اینکه وکیل با اندیشه و فکر بسیجی دلال مظلمه نیست و برای پول در اولویت اول کار نمی‌کند،‌ گفت: بسیاری افراد هستند که مالشان رفته اما به دلیل اینکه نمی‌توانند وکیل داشته باشند، حقشان تضییع می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به توصیه و تاکیدات آیت‌الله رئیسی باید طرح‌های مختلفی اجرا شود که همه آحاد مردم بهره مند شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه در پایان با اشاره به موضوع تملک آپارتمان‌ها، گفت: ‌با استفاده از تفکر و اندیشه بسیجی که ده‌ها هزار حقوقدان بسیجی داریم، می‌توانیم برای کاهش پرونده‌ها و ایجاد رضایت مردم در این رابطه استفاده کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =

دکمه بازگشت به بالا