همایش نکوداشت همسران شهدای مدافع حرم برگزار شد

همایش نکوداشت همسران شهدای مدافع حرم با تجلیل از ۱۲۷ همسر شهید و رونمایی از کتاب « دلم پرواز می‌خواهد» در امام زاده روح الله الحسنی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اسدالهی فرمانده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در این همایش بیان کرد: اعتبار و ارزشی که اکنون برای کشورمان به وجود آمده است از برکت خون شهدا است. شهدای مدافع حرم بازتاب دهنده ارزش‌های دوران دفاع مقدس هستند و درس‌های آن دوران را برای ما بازخوانی کرده‌اند.
وی افزود: مظلومیت و اجر شهدای مدافع حرم نسبت به شهدای دفاع مقدس دو چندان است چرا که آنها در بلاد غربت به شهادت رسیده‌اند. بچه‌های امروز ما نشان دادند که مرد سختی‌ها هستند.
این فرمانده با بیان اینکه کار همسران شهدای مدافع حرم نوعی مجاهدت خاموش است یادآور شد: آنها باید در سلامت نگه داشتن مسیر شهدا و حفظ آن بکوشند. در این مسیر الگویشان حضرت زینب (س) است.
در بخش دیگر این همایش پدر شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی بیان کرد: فرزندم پسری مدیر، فداکار، تاثیرگذار و مهربان بود. اگرچه محمد حسن نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی است اما او در زمینه ادبیات، کامپیوتر و امور تربیتی هم فعالیت داشت.
وی گفت: اون هنگام شهادت ۲۵ داشت اما بیش از ۲۵ مرتبه به زیارت مرقد امام حسین (ع) رفته بود.
به گزارش ایسنا در این همایش از کتاب «دلم پرواز می‌خواهد» زندگی نامه شهید محمدحسن قاسمی رونمایی و پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس دور صریح امامزاده روح‌الله الحسنی طواف داده شد.
انتهای پیام

بزرگترین بحران ما، کم‌امیدی و چشم ندوختن به افق روشن‌تر است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا