فعالیت‌های ارشاد در راستای تقویت ارزش‌های دینی و قرآنی باشد

آیت‌الله هاشم نیازی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر لزوم مقابله با افراطی‌گری در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که در راستای دستورات دینی و قرآنی باشد و ارزش‌های مورد تاکید دین مبین اسلام را تقویت کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: مدیریت و مسئولیت یک امانت و امتحان بزرگ الهی است و کسانی‌که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان مسئول انتخاب می‌شوند باید رضایت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را مدنظر داشته باشند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد کرد: ایجاد تعامل سازنده با دستگاه‌ها و ارگان‌های انقلابی می‌تواند، زمینه‌ساز موفقیت و ماندگاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد و متولیان این حوزه نباید از این مهم غافل شوند.

احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه ویژه به آموزه‌های دینی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه و ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به این‌که بهره‌مندی از رهنمودهای علمای دین در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکی‌از ضروریات این حوزه است، افزود: ایجاد تعادل در بین وظایف فرهنگی، هنری و قرآنی تعریف شده برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از مهمترین اولویت‌های ما در این اداره‌کل است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: یکی‌از مهم‌ترین موضوعاتی که باید توسط متولیان و مجریان فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدنظر قرار گیرد، توجه ویژه به آموزه‌های دینی است که می‌تواند زمینه توسعه و ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را فراهم آورد.

حمایت‌های مالی و مالیاتی، سرمایه‌گذاری و قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قانون مجلس
هم اکنون بخوانید

وی سپس با اعلام این‌که از ابتدای سال تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و دینی در استان به چاپ رسیده است، اضافه کرد: خوشبختانه امسال در زمینه تعداد شرکت‌کنندگان و برگزاری آزمون قرآن و عترت توانستیم جز هفت استان برتر کشور باشیم و در حال حاضر نزدیک به یک‌صد مؤسسه فعال قرآن و عترت در استان وجود دارد.

فتایی تصریح کرد: رویکرد ما در حوزه موسیقی، تقویت موسیقی محلی استان و حمایت از هنرمندان متعهد این رشته هنری است و به همین دلیل اجرای کنسرت‌های موسیقی در استان را ساماندهی کرده‌ایم تا موسیقی محلی استان بیش از پیش احیا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب، از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به توزیع کتاب در بین مناطق عشایری، سیل‌زده و کمتر توسعه‌یافته استان اقدام نموده‌ایم تا فعالیت‌های فرهنگی در سراسر استان تقویت شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره خوشنویسی امام رضا(ع) در کوهدشت، سوگواره منطقه‌ای «چمرگه» به‌مناسبت سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و اربعین حسینی و برگزاری جشن بزرگ غدیر با مشارکت دستگاه‌های مختلف از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های فرهنگی و هنری صورت پذیرفته توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای سال‌جاری بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا