کوربین: جانسون دنبال فروش نظام خدمات درمانی انگلیس به آمریکاست

به گزارش ایسنا، نظام خدمات درمانی انگلیس (NHS) دولتی است و با مشکلات متعددی از جمله کمبود پرستار روبه‌رو است. حفظ این نظام برای بسیاری از رای‌دهندگان مهم است.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفته است اسناد و شواهد نشان می‌دهد که مذاکرات مقدماتی با آمریکایی‌ها بر سر قیمت داروها و نظام خدمات درمانی انگلیس انجام شده است.

به گزارش بی بی سی، کوربین گفته اسنادی بالغ بر ۴۵۱ صفحه از دو سال مذاکرات تجاری حزب محافظه‌کار با ایالات متحده در دست دارد که نشان می‌دهد بقای این نظام خدمات درمانی به نتیجه انتخابات ماه آینده مرتبط است.

شبکه چهار تلویزیون انگلیس ماه گذشته گزارشی با همین مضمون پخش کرد.

کوربین گفته آمریکا خواهان دسترسی کامل به این نظام درمانی است و می‌خواهد قوانین نظارتی بر قیمت داروها کاهش یابند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس یا اتهام‌ وارده را “مزخرف” خوانده است.

حزب محافظه‌کار انگلیس که در نظرسنجی‌ها از رقبای خود به میزان قابل توجهی جلوتر است در مانیفست انتخاباتی خود گفته است که بر سر قیمت داروها و نظام خدمات درمانی “مذاکره نخواهد کرد.”

اما حزب کارگر اسناد دولتی را نشان داده که شامل شش دور مذاکرات میان مقام‌های انگلیس و آمریکا در لندن و واشنگتن از ژوئیه ۲۰۱۷ تا ژوئیه ۲۰۱۹ است.

این اسناد نشان می‌دهند که آمریکا مایل به مذاکره در باره قیمت‌گذاری داروها، به خصوص افزایش مدت دوره حق امتیاز داروها برای جلوگیری از استفاده از داروهای ژنریک ارزان‌تر است.

ایالات متحده در حال حاضر دو و نیم برابر بیشتر از نظام خدمات درمانی انگلیس برای داروها پول می‌پردازد.

قرارداد تسلیحاتی۱۱۰ میلیاردی ریاض - واشنگتن دروغ است
هم اکنون بخوانید

ادعای حزب کارگر مبنی بر این که در یک قرارداد تجاری آزاد با آمریکا، حزب محافظه‌کار، سیستم خدمات درمانی انگلیس را به فروش خواهد گذاشت، یکی از مهم‌ترین تبلیغات این حزب در نبرد انتخاباتی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا