پیام وزیر ارشاد برای درگذشت بهمن صالحی

به گزارش ایسنا، متن پیام سیدعباس صالحی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت شاعر پیشکسوت جناب آقای بهمن صالحی، موجب تأثر و تأسف شد. ایشان از شاعران برجسته شعر گیلان و فرزند بلندآوازه ادبیات معاصر ایران بود، چه آن زمان که از «افق سیاه‌تر» سرود یا آن هنگام که داستان «نخل سرخ» را «در حوالی عطش» روایت کرد.

این‌جانب ضایعه درگذشت ایشان را به اصحاب فرهنگ به ویژه جامعه ادبی و نیز به خانواده بزرگوار ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می‌کنم.»

حسن نوغانچی صالح معروف به بهمن صالحی، شاعر در سال ۱۳۱۶ در شهر رشت متولد شد. تخلص او در شعر «صالح» است. او که شعر را با قالب‌های کلاسیک آغاز کرده بود از نخستین کسانی بود که غزل را به شکلی متفاوت خلق کرد، صالحی پس از آشنایی با نیما یوشیح و شناختن مکتب فکری او به سرودن شعر نو روی آورد و در سال ۱۳۴۵ نخستین مجموعه شعرش را به نام «افق سیاه‌تر» که در سبک نیمایی بود و یادگار این دوره از کار اوست منتشر کرد. از دیگر آثار این شاعر می‌توان به «مردی از گیلان»، «باد سرد شمال»، «سلام بر مرگ»، «کسوف طولانی»، «نخل سرخ»، «زخم‌های زیبای عشق»، «در حوالی عطش» و… اشاره کرد. صالحی پس از طی یک دوره بیماری، سه‌شنبه (پنجم آذرماه ۹۸) در سن ۸۲سالگی درگذشت. 

 انتهای پیام

سریال‌های تابستانی شبکه تماشا مشخص شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا