انتشار «زائر سینما» و «داستانی چون باد»

به گزارش ایسنا،  «زائر سینما» نوشته واکر پرسی با ترجمه آزاده اتحاد در ۳۱۲ صفحه و با بهای ۴۵ هزار تومان در نشر خزه منتتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: واکر پرسی نویسنده رمان «زائر سینما»، بیش از نیم قرن پیش، شرح زندگی پرفراز و نشیب خود را همراه با بهره گرفتن از اندیشه‌های سورن کیرکگور، در قالب رمانی به اسم «اعترافات یک سینمارو» مکتوب کرد. یک مشاور ادبی این رمان را برای استنلی کافمن که روزنامه‌نگار و منتقد سینما بود، فرستاد. کافمن عنوان آن را کوتاه و متن را ویرایش کرد و کتاب در سال ۱۹۶۱ با عنوان «سینمارو» منتشر شد، اما زیاد مورد توجه قرار نگرفت تا این‌که به دست اِی.جِی لِیبلینگ، یکی از نویسندگان مجله‌ نیویورکر رسید و او کتاب را به همسرش، جین استافوردِ رمان‌نویس که یکی از داوران «جایزه‌ کتاب ملی» آن سال (۱۹۶۲) بود، معرفی کرد. بدین ترتیب، کتاب که به طور رسمی نامزد جایزه نبود، وارد مسابقه شد و در کنار رقبای قَدَری چون «فرنی و زوئی» جی‌دی سلینجر و «گره کور» جوزف هلر قرار گرفت و در این رقابت سخت و فشرده، جایزه را از آنان ربود. این سرآغاز دیده شدن «سینمارو» بود که هم‌اکنون ترجمه‌ فارسی‌اش با عنوان «زائر سینما»، ۵۸ سال پس از انتشار نسخه‌ اصلی آن، در ایران منتشر شده است.

این رمان دومین اثری است که  نشر خزه در قالب مجموعه‌ای با عنوان «کلاسیک‌های مدرن» به چاپ می‌رساند. پیش‌تر در قالب این مجموعه، رمان «گرندل»  نوشته جان گاردنر با ترجمه مرتضی زارعی منتشر شده است.

کاهش کنسرت‌ها در ۲ هفته آینده
هم اکنون بخوانید

همچنین «داستانی چون باد» با عنوان فرعی‌ «قایقی کوچک، امیدی کوچک، رؤیای آزادی» نوشته گیل لوئیس با ترجمه شهاب‌الدین عباسی در ۸۴ صفحه با قیمت ۱۵ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است. 

در معرفی این کتاب آمده است: این کتاب مصور، داستانی در ستایش زندگی، آزادی و موسیقی است. هشت مسافر در قایقی کوچک، روانه‌ دریا می‌شوند. آن‌ها از زادگاه جنگ‌زده‌ خود در حال فرارند و چیزی جز خاطرات و داستان‌ها و موسیقی‌شان ندارند. گیل لوئیس در این کتاب خاص و شاعرانه، با تصویرگری جو ویور، داستانی درباره‌ امید، جست‌وجوی آزادی و یافتن جایی برای زندگی آرام تعریف می‌کند.

منتقد نشریه «ساتردی تایمز» درباره این کتاب نوشته است: «گیل لوئیس داستانی قوی نوشته که همنشینی دلپذیری از اساطیر و واقعیت‌های خشن دنیای امروز است. داستانی که آبی خنک به صورت‌تان می‌پاشد و بیدارتان می‌کند.»

با آن‌که «داستانی چون باد» مصور است، نویسنده‌اش آن را داستانی برای بزرگسالان می‌داند.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =

دکمه بازگشت به بالا