تولید خودروی جدید فولکس‌واگن ۴۰ درصد به صرفه‌تر است

به گزارش ایسنا، فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار می‌رود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار می‌آید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است. این خودروساز در همین راستا اعلام کرده است که اعتماد نو به نقل از برنامه های بلندمدتی برای توسعه و عرضه خودروهای الکتریکی و افزایش سهم آنها دارد.  

در گزارشی که در وب سایت دیجیتال ترندز آمده است، گفته می‌شود فولکس واگن برای توسعه، تولید و عرضه خودروی الکتریکی جدید خود تحت عنوان ID.۳  هزینه بسیار کمتری در مقایسه با ساخت خودروی برقی فولکس واگن ای گلف (E-Golf) خواهد پرداخت. این هزینه معادل ۴۰ درصد برآورد و اعلام شده است.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که فولکس واگن تحت تاثیر همین تفاوت فاحش در صرف هزینه ها به احتمال زیاد به توسعه و تولید خودروی برقی و جدید خود خواهد پرداخت و آن را جایگزین نسخه الکتریکی سازی شده خودروی فولکس واگن گلف (E-Golf) خواهد کرد. 

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

رگولاتور ارتباطات: اقدامات ایرانسل در راه‌اندازی 5G خلاقانه است
هم اکنون بخوانید

با توجه به تغییر سیاست‌های جهانی درباره حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای، بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا