چوب حراج به مجسمه سرقتی بنکسی

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، مجسمه «درینکر» طبق روال دیگر آثار بنکسی برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی در یکی از میدان‌های مرکز لندن دیده شد و هنرمندی به نام «اندی لینکا» این مجسمه را به خانه برد اما این اثر هنری پس از سه سال از خانه «لینکا» نیز به سرقت رفت.

اکنون پس از گذشت ۱۲ سال و در حالی که هنوز دعواهایی بر سر مالکیت اصلی این اثر هنری وجود دارد، مجسمه «درینکر» این بار در حراجی معروف ساتبیز پیدا شده و قرار است ۱۹ نوامبر چوب حراج بخورد.

«اندی لینکا» با اعتراض به فروش این مجسمه، خود را مالک حقیقی آن می‌داند و می‌گوید: “من پس از پیدا کردن مجسمه کار درست را انجام دادم و با پلیس تماس گرفتم اما متوجه نمی‌شوم حراجی ساتبیز چگونه می‌تواند با وجود چنین شواهدی اقدام به فروش این اثر کند.”

حراجی ساتبیز اعلام کرده که فروشنده کنونی این اثر حق قانونی وارد کردن آن به حراجی را دارد و ما در این زمینه با پلیس و پایگاه اطاعاتی جهانی آثار هنری گمشده مشورت کرده‌ایم. 

قیمت اولیه برای فروش این مجسمه در حراجی آثار هنری معاصر ساتبیز ۷۵۰ هزار تا یک میلیون پوند اعلام شده است. 

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است. 

یک انتصاب جدید در حوزه هنری
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا