بزرگداشت علامه طباطبایی در قم، تهران، مشهد و شیراز

محمدباقر خراسانی شامگاه چهارشنبه ۲۲ آبان در نخستین شب از شب‌های سه‌گانه‌ای که به مناسبت سالگرد درگذشت و بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در دارالقرآن این مفسر بزرگ قرآن برگزار شد، در جمع اساتید حکمت و فلسفه گفت: این مجمع تاکنون ۱۲ گروه علمی را راه‌اندازی کرده، همچنین ۱۳۳۸ جلسه تخصصی برپا کرده است که ۱۳۴ جلسه در سال ۹۷ انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی گروه‌های علمی دو هفته در میان تشکیل شده است، بیان کرد: در طول این مدت ۷۹۰ ارایه درس شده، همچنین در سال ۹۷، هشت نشست علمی برگزار شد، ضمن اینکه از سال ۸۵ تا کنون ۸۵ همایش نیم‌روزه در قالب کرسی‌های نظریه‌پردازی و میزگرد داشته‌ایم.

خراسانی افزود: مجمع عالی حکمت در واحد رسانه بزرگترین بانک نرم‌افزاری علوم عقلی را دارد و ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی را هم در سال جاری داشتیم که ۱۵ عنوان اعتماد نو به نقل از برنامه به مناسبت شهادت شهید مطهری برگزار شد و ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های علامه طباطبایی هم در حال اجراست.

وی ادامه داد: در بیستمین همایش کتاب سال حوزه، انتشارات این مجمع موفق به کسب رتبه برتر شد، ضمن اینکه ۲۱ شماره فصلنامه حکمت اسلامی تاکنون منتشر شده و هم اکنون به لحاظ زمانی هم عقب نیستیم و مقالات زیادی برای نشریه رسیده که براساس زمانبندی منتشر می‌شود، همچنین فصلنامه انوار حکمت هم اخذ مجوز کرده است.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: امسال ۱۷ اعتماد نو به نقل از برنامه برای مراسم بزرگداشت علامه طراحی شده که ۱۱ نشست و ۵ همایش نیم‌روزه و نشست عمومی در قم، تهران، مشهد و شیراز است.

از الزام برگزاری‌ جشنواره‌ها تا کم نشدن سایه سیاست از سر فرهنگ
هم اکنون بخوانید

وی اظهار کرد: بخش بین‌المللی مجمع هم از سال ۹۷ فعالیت جدی خود را شروع کرده و مجوز فصلنامه خبری به زبان انگلیسی را دریافت کرده است.

وی همچنین گفت: کتابخانه مجمع عالی حکمت در سال گذشته ۲۱ هزار جلد کتاب تخصصی در قالب ۱۶ هزار عنوان کتاب دارد و واحد مشاوره مجمع هم فعال است.

خراسانی با بیان اینکه در بخش آموزش هم، دوازدهمین دوره آموزش بلند مدت را برگزار کردیم، افزود: انتشارات حکمت اسلامی تاکنون ۴۰ عنوان کتاب را منتشر کرده و در سال ۱۳۹۷ با وجود مشکلات از جمله بالا بودن قیمت کاغذ ۱۱ عنوان چاپ اول و ۹ عنوان بازچاپ داشته‌ایم.

وی افزود: ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های بزرگداشت علامه در حال اجراست و در طول چهار دوره برگزاری این ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه، ۵۲ عنوان اعتماد نو به نقل از برنامه برگزار شده که در قالب ۴ جلد منتشر شده است و امسال هم از ۱۸ تا ۳۰ آبان ماه ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های پنجمین دوره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا