وزیر نیرو پست برق ۲۳۰ کیلوولت ابرکوه را افتتاح کرد

 دقایقی قبل پست برق ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت منطقه ابرکوه با سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیارد تومان در حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این پست دارای دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت با ظرفیت هر کدام ۱۲۵ مگا ولت‌آمپر، دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت ورودی و چهار فیدر خروجی ۱۳۲ کیلوولت است که با هدف تأمین برق مورد نیاز و افزایش قابلیت برق‌رسانی مطمئن به مشترکان منطقه ایجاد شده است.

«محمدحسن صباغ زادگان» مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در حاشیه این مراسم افتتاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایسنا، اظهار کرد: پیش‌ از این طرح نیز خط ۲۳۰ کیلوولت سورمق به ابرکوه به طول ۶۱ کیلومتر و هزینه ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده بود ولی با توجه به افزایش بار مصرف برق صنعتی و بخش کشاورزی همچنان لزوم تقویت شبکه از چند سال قبل احساس می‌شد که در همین راستا نیز پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت منطقه برای تأمین برق مشترکان صنعتی، کشاورزی و عمومی شهرستان ایجاد و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت فولاد سرمد و فولاد بهنورد ابرکوه می‌توانند از این پست بهره‌مند شوند، ضمن این که پست مذکور نقش بسزایی در اتصال خطوط برق شهرستان‌های ابرکوه و  خاتم و ارتقای پایداری شبکه برق شهرستان خواهد داشت.

صباغ زادگان در پایان نیز یادآور شد: در جریان سفر هیئت دولت تدبیر و امید به استان یزد در مجموع پنج برق‌رسانی در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و اشکذر با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

توسعه بخش ۲۳۰ به ۶۳ پست ۴۰۰ کیلوولت سرو اردکان، افتتاح پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت امامزاده، توسعه بخش ۶۳ به ۲۰ کیلوولت پست خضرآباد شهرستان اشکذر و توسعه یک فیدر ۲۳۰ در پست اردکان با اعتبار بیش از ۴۹ میلیارد تومان از دیگر طرح هایی است که در سفر رئیس‌جمهوربه استان یزد و با حضور وزیر نیرو به‌صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

محاسبه جریمه وکلای متخلف در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن‌ها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا