معضل بیکاری نیازمند برنامه‌های ضربتی

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که با حضور اعضای این شورا برگزار شد با بیان اینکه مسئله آموزش و مهارت در ادامه مسیر اشتغال است، اظهار کرد: باید جلسه ای مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای با موضوع مهارت افزایی در طرح‌های توسعه اشتغال ملی و  روستایی برگزار شود.

وی فقدان جایگاه مداخلات توسعه‌ای ناظر بر بازارکار را از جمله نواقص موجود دانست و بر لزوم فراهم شدن زمینه اشتغال واقعی، پایدار و ماندگار با انجام اقدامات توسعه‌ای تاکید کرد.

شریعتمداری افزود: معمولا فرد وام گیرنده در زمینه کاری خود مهارت دارد و لذا اگر افرادی که در طرح‌های اشتغالزایی شاغل می‌شوند دارای مهارت کافی نباشند آسیب زا خواهد بود.

وی تشکیل کارگروه اشتغال استانی را برای بررسی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و جهت گیری‌های اشتغالزایی مهم دانست و افزود: برای تبیین اعلام نرخ بیکاری در بین مردم، نقش نظام جامع اطلاعات بازار کار بسیار مهم ارزیابی می شود.

به گفته وی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری از مهمترین مسائل کشور به شمار می‌رود و مدیریت این موضوع هم به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت و هم اعتماد نو به نقل از برنامه های ضربتی نیاز دارد.

وی درباره نقش تعاون در توسعه اشتغال گفت: آنچه برای ما مهم است افزایش سهم تعاون در تولید ناخالص داخلی است که باید این موضوع را با اشتغال افراد در تعاونی های روستایی پیش ببریم و در این به گونه‌ای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کنیم که در شرایط برابر، طرح های تعاونی اولویت داشته باشند.

جزییات مذاکرات اجلاس سیزدهم‌ شورای حکام‌آب تشریح شد/ تاکید بر لزوم حفظ پایداری تامین آب کشورهای عضو
هم اکنون بخوانید

شریعتمداری خواستار اطلاع رسانی گزارش طرح های اشتغالزایی از طریق سامانه ناظر شد که مردم به آن دسترسی دارند و گفت: طراحی یک شبکه ارتباطی بین همه واحدهای تولیدی به توسعه بازار کار کمک می‌کند.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد اشتغال و توانمندسازی افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تاکید کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا