کولیوند: قانون مدیریت بحران با نگاه ملی تصویب شده است

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتقادهای وارده به قانون مدیریت بحران کشور در رابطه با تمرکز بر کلانشهرها بیان کرد: اتفاقا در قانونی که به تصویب رسیده و ابلاغ شده است توجه ویژه‌ای به سطوح بحران کرده‌ایم. بحران در سطح ملی، استانی و شهرستانی دیده شده و مسئولیت تمام گروه‌ها در تمام سطوح مشخص است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سطح ملی، رییس جمهور مدیریت را برعهده دارد و جانشین آن معاون اول و وزیر کشور است. در سطح استانی استاندار مدیریت بحران را برعهده دارد و در سطح شهرستانی نیز فرماندار در راس قرار دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این قانون مسیر تمام دستگاه‌ها در مدیریت بحران مشخص است و مدیریتی یکپارچه اعلام شده است. این قانون حدود دو سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از آنکه شورای نگهبان نیز ایراداتی به آن وارد دانست آنها نیز مرتفع شد و در نهایت قانون به تصویب رسیده و ابلاغ شد.

کولیوند در ادامه تصریح کرد: اتفاقا در این قانون در حال کسب توجه جهانی هستیم، چرا که این قانون توانسته با دید ملی همه جوانب را بسنجند و وظایف هر دستگاهی را تعریف کنند. این‌که برخی می‌گویند این قانون به کلانشهرها توجه کرده است، اشتباه است.

انتهای پیام

بازدید رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از پروژه‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا