آغاز نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری در مهدیشهر

مهدی جمال مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار کرد: این جشنواره ملی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان سمنان و با حضور هنرمندان استان های قم، قزوین، تهران ، البرز و مازندران آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه هدف ما تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری است افزود: این جشنواره ملی از ۱۵ تا ۱۷آبان‌ماه در مهدیشهر برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان این جشنواره با هدف توانمند سازی جوامع محلی به بخش خصوصی واگذار شده گفت: مهدیشهر و ایل عشایر ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

جمال خاطرنشان کرد: ثبت سیاه چادرعشایری سنگسری و مسیر کوچ ایل سنگسری از دستاوردهای نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری است.

بیرقی دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های افتتاحیه جشنواره اظهار کرد: عبور نمادین گروه‌های عشایری، گذر گروه سواران ایل، گروه‌های جداگانه مردان و زنان ایل سنگسر، حمل و نمایش تصاویر شهدای این ایل از سوی تعدادی از نوجوانان و جوانان و همچنین عبور نمادین گروه‌هایی از عشایر ایل قشقایی، عشایر عرب و دیگر گروه‌های عشایری میهمان از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های افتتاحیه جشنواره است.

وی از سقوط بدل‌کاران برجسته کشوری از ارتفاع ۲۰۰۰پایی به عنوان یکی دیگر از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های افتتاحیه جشنواره نام برد و افزود: بعد از آیین افتتاحیه، بزرگترین جشنواره روباز صنایع‌دستی استان در مهدیشهر افتتاح خواهد شد.

بیرقی از برگزاری جشن بزرگ ایل سنگسر در روز دوم جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در این جشن بزرگ اعتماد نو به نقل از برنامه‌های شاد و متنوعی با حضور برخی از کمدین‌های برجسته برگزار می‌شود.

روایتی از شهر ساسانیان تا کاخ کشاورزی...
هم اکنون بخوانید

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر از پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در صبح سومین روز جشنواره خبر داد و گفت: تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران مهدیشهری و خصوصا تقدیر از تیم هاکی مهدیشهر که امسال به قهرمانی در کشور رسید از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این روز پایانی جشنواره است.

وی از برگزاری جشنواره غذا در حاشیه این جشنواره ملی خبر داد و افزود: نمایشگاه بزرگ ایل سنگسر تنها محدود به سه روز جشنواره نیست و تا ۱۰ روز ادامه دارد.

وی از رونمایی از المان عشایر ایل سنگسر به عنوان یکی دیگر از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های روز نخست جشنواره نام برد و گفت: برپایی یک کمپ عشایری با استفاده از سیاه‌چادر و برپایی جشن امامت از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های پیش‌بینی شده در جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر با بیان اینکه این جشنواره سیزدهمین جشنواره ایل سنگسر است خاطرنشان کرد: این جشنواره در سال‌های ابتدایی در سطح محلی برگزار می‌شد، یکی دو سالی در ییلاقات مهدیشهر و یک بار نیز در تهران برگزار شد اما امسال این جشنواره به عنوان یک جشنواره بزرگ ملی با حضور گروه‌هایی از عشایر استان‌های دیگر در مهدیشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا