گزارشی از حاشیه‌هایی که شورای شهر یاسوج را معطل کرده

“محمد رحیم دهرابپور”، یک عضو شورای شهر یاسوج در زمینه حواشی ایجاد شده به پایگاه خبری ایسنا گفت: این بحث ها و اختلاف نظر در افکار و اندیشه، در شوراها طبیعی است. هر چه قانون باید فصل الخطاب باشد.

وی افزود: هیئت رئیسه شورا (رئیس، نایب رئیس و دبیر)شکل گرفته اما دو سه مورد دیگر شامل تشکیل کمیسیون‌ها، سخنگو و خزانه‌دار و معرفی نمایندگان شورا به دستگاه‌ها و ادارات مانده است.

دهرابپور اظهارکرد: البته این موارد در قانون مشخص شده است اما برداشت و تفسیرهای مختلفی از قانون وجود دارد که از استانداری، فرمانداری و شورای بالادست شوراها انتظار داریم که به این مساله ورود کنند. استاندار به دفتر امور شهری و شوراها دستور داده که قضیه را بررسی و از طریق فرمانداری اعلام نظر کند که البته قابل حل است.

این عضو شورای شهر یاسوج در خصوص استیضاح شهردار بیان کرد: از کسانی که دنبال این مساله هستند باید سوال شود، هم اکنون باید برای استفاده از فرصت، دست به دست هم دهیم و کار کنیم چراکه با این بحث ها فرصت سوزی می شود و به جایی نمی رسیم، ولو خواست خود بنده هم باشد.

شورای شهر پاسخگوی عمل نکردن به وظیفه خود طی دوسال باشد

دهرابپور تصریح کرد: حدود دوسال است که بخاطر چنین بحث هایی شورای شهر یاسوج وظیفه خود را به خوبی انجام نداده است. معتقدم اگر شورا درست اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تعامل کند، می‌تواند کار کند و اگر کار نکرد باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: شورا از جایگاه بالایی برخوردار است و قانون شوراها نیز قوی است، در چارچوب اجرای قانون و تعامل با یکدیگر همه مشکلات قابل است و می توانیم وظیفه خود را در قبال مردم و شهر انجام دهیم.

این عضو شورای شهر یاسوج در خصوص تقسیم بندی شورا به اکثریت و اقلیت تاکید کرد: به این مساله اعتقاد ندارم و به خودم اجازه نمی دهم که چنین چیزی در شورا مطرح شود. برای تصمیم گیری‌ها اقلیت و اکثریت وجود دارد اما جهت صف آرایی، مقابله کردن و انتقام جویی در شورا محکوم است. وضعیت فعلی شورا نسبت به گذشته فضای کار بیشتر دارد.

فرمانداری به مشکلات شورای یاسوج ورود کند

” سیدهدایت اکبری”، یکی دیگر از عضای شورای شهر یاسوج نیز با بیان اینکه شورا و شهرداری کار خود را انجام می دهند، گفت: بحث قانون در شورای شهر است که باید رعایت شود، چراکه شورا نهادی نظارتی است، گله مندی برخی اعضا بخاطر رعایت نشدن قانون است.

وی افزود: اگر کسی قانون گریزی کند شهر و شهروندان ضرر خواهند کرد؛ کشمکش و اختلاف در شورا وجود دارد اما دوستان را به خویشتنداری دعوت کرده ایم و خواستار اجرای قانون هستیم.

اکبری اظهارکرد: توقع داریم جهت ضرر نکردن مردم و شهر، فرمانداری بویراحمد ورود کند و ابهامات را طی نامه ای به شورا ارسال کند تا این مشکلات رفع شود.

این عضو شورای شهر بیان کرد: شهردار کار خود را ادامه می‌دهد اما درصورتی که شهردار تخلفی دارد نامه نوشته شود و در شورا طبق راهکار قانونی اقدام شود و شهردار باید پاسخگو باشد که یا قانع می‌شوند و یا قانع نمی شوند، پس از آن بحث استیضاح عنوان شده و رای گیری می‌شود، اما این‌که مطرح شود شهردار باید برود ارزش جایگاه شورا را پایین می‌آورد و شورا را سبک می‌کند.

“فرشاد نگین تاجی”، عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در ادامه به پایگاه خبری ایسنا گفت: این اختلافات که بخشی از آن طبیعی است از زمانی که اقلیت هئیت رئیسه شد، آغاز شده است.

وی افزود: برخی از اعضای شورای شهر پیگیری کرده اند تا بقیه بخش های شورا را بدست آورند و نامه نگاری‌های مختلفی صورت گرفت و ۴ نفر از اعضای شورا در جلسات شورا حضور می‌یافتند و سپس جلسه را ترک می‌کردند تا جلسه از حد نصاب بیفتد.

نگین تاجی اظهارکرد: مبحث کمیسیون‌ها، سخنگو و خزانه‌دار در شورای شهر چالش‌زا شده است. طبق قانون اعضای شورای شهر باید براساس تخصص کمیسیون های مربوطه را برعهده بگیرند که باید طبق قانون رئیس شورا پیشنهاد دهد و اعضا رای دهند، اما برخی از اعضا این مساله را قبول نمی کنند می گویند باید تنها سه کمیسیون داشته باشیم که هدف‌شان اینست که کمیسیون‌های تخصصی تشکیل نشوند.

دیدگاه برخی اعضای شورای شهر یاسوج برمبنای منافع شخصی است

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح کرد: به علت تخصصی نبودن کمیسیون های شورای شهر هم اکنون شهر یاسوج در زمینه معماری و شهرسازی فلج شده است و بیشتر مسایل لج و لج بازی و منافع شخصی و ضربه زدن دیگران را در نظر می گیرند.

نگین تاجی با بیان این‌که دیدگاه برخی از اعضای شورای شهر یاسوج برمبنای منافع مردم نیست بلکه برمبنای منافع شخصی است، خاطرنشان کرد: شهر یاسوج مشکلات مختلفی از جمله ترافیک، طرح جامع شهری، طرح جامع ترافیک، شهرسازی سیما و منظر و فضای سبز، فضابندی های معماری و شهری است که برای این ۴ نفر مهم نیست. خیلی زشت است که برای این‌که سخنگوی شورا چه کسی باشد جلسه شورا دو سه ماه به تاخیر بیفتد بنابراین جنگ جنگ منافع شخصی است نه عمومی و مردمی.

خط قرمز ما در بیمه سلامت محرومان واقعی است
هم اکنون بخوانید

وی با بیان این‌که ما گروه اقلیت اعتقاد داریم که دو سال به شهردار فرصت کار کردن در شهر داده‌ایم اما تاکنون آنطور که باید و شاید کار انجام نداده و تخلفاتی نیز انجام داده است، مدعی شد: به اعتقاد بنده یکی از ناتوان‌ترین شهرداران شهر یاسوج شهردار فعلی است، چراکه در دوسالی که به وی وقت داده ایم و ۲۱ میلیارد تومان هم در بحث بازآفرینی شهری به شهر یاسوج اختصاص داده شد حتی نتوانست بودجه طرح را جذب کند. قیر از محل باز آفرینی شهری که به شهرداری اختصاص داده شده باید در محلات ناکارآمد و خاکی استفاده شود اما اطراف خیابان‌های “عدل” و “امامت” که منازل اعضای شورای شهر هستند، استفاده شده که تخلف است.

عضو شورای شهر یاسوج عنوان کرد: نزدیک به هفت هشت مورد از تخلفات شهردار یاسوج را به استانداری گزارش داده‌ایم که قرار است بررسی شود و از وی پاسخ بخواهند. شهردار جواب نامه‌های شورا را نمی دهد و سرخود مناقصه برگزار می کند و خود شهردار در تیم بندی و گروه بندی شورا شرکت و دخالت می‌کند.

نگین تاجی بیان کرد: در سال‌های اول و دوم کسانی رئیس شورا بودند که چشم های خود را بر تخلفات شهردار می‌بستند، اما در سال سوم(هم اکنون) چشم های خود را نمی بندیم و ایستاده‌ایم، بعنوان منتخب مردم باید برای مردم کار کنیم و بر سر منافع مردم معامله نمی کنم و منافع عمومی و مردمی را پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به این‌که بحث ما اینست که با توجه به عملکرد، شهردار باید استیضاح شود اما گروه اکثریت می گویند باید بماند، اظهارکرد: آیا طی مدیریت شهردار فعلی سرانه فضای سبز شهر افزایش یافت؟ مسایل ساخت و ساز در شهر که بیش از ۹۸ درصد تخلف دارد اجرا شده است؟ سیما و منظر در حال بوجود آمدن فاجعه است بطوری که بیش از ۱۰۰۰سازه موقت در شهر یاسوج در حال اجراست، در گوشه گوشه این شهر تخلف ساختمانی و تعرض به معبر و خیابان‌ها صورت می گیرد اما مسئولان ما توجهی به این مسایل ندارند.

عضو شورای شهر یاسوج با بیان این مطلب که شهرداری یاسوج بیش از ۱۳۰۰ نیرو دارد که ۷۵۰ نفر از آنها شرکتی هستند، ابراز عقیده کرد: شهرداری به حیاط خلوت اعضای شورای شهر و شهردار تبدیل شده است و هر چه نیروی ناکارآمد هست در شهرداری جذب و بکارگیری شدند و همین باعث مشکلاتی در شهرداری شده است. شهرداری ماهانه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت حقوق پرداخت می‌کند، کجای شهر در حال درست شدن است که این میزان حقوق پرداخت می‌شود؟ باید شهردار استیضاح شود و تلاش خود را می کنم.

نگین تاجی افزود: به این چهار نفر توصیه می کنم برای منافع شخصی شورا، شهرداری و مردم شهر را به چالش نکشند، پای کار بیایند و این‌که چه کسی سخنگو و خزانه دار باشد، دردی از مردم دوا نمی‌کند. بجای شب نشینی با شهردار جهت حفظ منافع شخصی و حفظ شهردار از استیضاح، ایده و نظر دهید تا شهر توسعه پیدا کند. در جهت منافع مردم حرکت کنید.

وی بیان کرد: به شهردار توصیه می کنم وقتی نمی تواند کار کند خودش کنار برود و این شهر را نجات دهد تا فرد توانمندتری شهردار شود.

شهردار استیضاح نمی شود

“فرشید احمدی کیش”، دیگر عضو شورای شهر یاسوج گفت: شورای شهر یاسوج از نظر کار روند کاری خود را طی می کند اما در هر مجموعه شورایی اقلیت و اکثریت وجود دارد و یک امر طبیعی است، اما به معنای اینکه کار مردم انجام نشود، نیست.

وی با بیان اینکه حق طبیعی گروه اکثریت شوراست که قانون در شوا اجرا شود، افزود: در ۴ مورد از جمله انتخاب سخنگو، خزانه دار، نمایندگان شورا در ادارات و سازمان‌ها و هم‌چنین انتخاب کمیسیون ها بحث داریم. خواسته ما تنها و تنها اجرای قانون است و این موارد باید براساس قانون انتخاب شوند.

احمدی‌کیش با بیان این مطلب که برخی از رسانه‌ها به اختلافات شورای یاسوج دامن می زنند، تصریح کرد: رئیس شورای شهر در زمینه موارد ذکر شده استعلام کند و هر جوابی که دستگاه‌های مربوطه داده‌اند ما در مقابل آن گردنه می‌نهیم اما غیرقانونی را نمی پذیریم؛ لذا هر مساله و اقدامی باید در شورا به رای گذاشته شود.

این عضو شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: کار شهرداری و شهر به روال خود در حال انجام است و در این ۶ ماه به اندازه طول دوران انقلاب در شهر یاسوج کار عمرانی انجام شده است، پل چهارم یاسوج را با ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته‌ایم در حالی که هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی کیش در خصوص دعوت شدن رسانه ها به جلسات شورا تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند روزهای یکشنبه و دوشنبه در جلسات شورای شهر یاسوج حضور یابند.

اینفوگرافیک / واکسیناسیون کرونا در جهان تا ۱۴ تیر
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه تنها راه حل اختلافات شورای شهر عمل به قانون است، بیان کرد: انتظار داریم فرمانداری بویراحمد در این زمینه اقدام کند.

عضو شورای شهر یاسوج ادامه داد: شهردار یاسوج به قدرت در حال ادامه دادن کارش است، اگر کسی از اعضای شورای شهر، از شهردار سوال داشته باشد ما مانع نیستیم اما استیضاح موفقی که رای بیاورد، وجود ندارد و شهردار استیضاح نمی شود.

احمدی کیش عنوان کرد: اگر مردم را دوست داریم و برای مردم احترام قایل هستیم باید قانون اجرا شود.

تعطیلی ۲ ماهه شورای شهر یاسوج

” کیوان آشنا”، دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز به پایگاه خبری ایسنا گفت: معمولا در هر شورایی اختلاف نظر وجود دارد اما در زمینه مسایل کاری است، وجود این اختلافات به نحوه مدیریت رئیس فعلی شورا بر می گردد و در شورا باید نظر شورایی وجود داشته باشد و تک روی نشود.

وی با بیان این‌که در صورتی که رئیس شورا به نظر اکثریت تمکین کند این اختلافات را نخواهیم داشت، افزود: بیشتر این مسایل به معاون فرماندار برمی‌گردد و آتش بیار معرکه است، و فرماندار نیز سکوت کرده که اگر سکوت خود را ادامه دهد کار بجای باریک‌تری می‌کشد.

آشنا اظهارکرد: با توجه به ورود استاندار، رئیس کل دادگستری، معاون سیاسی و امنیتی و معاون هماهنگی امور عمرانی قطعا این اختلافات تا هفته آینده حل خواهند شد، اگر حل نشد چاره‌ای می اندیشیم.

این عضو شورای شهر یاسوج تصریح کرد: کار مردم و شهر نباید برای اختلافات اعضای شورا زمین بماند و با این وضع حقوق اولیه شهروندان در حال ضایع شدن است. شورای شهر یاسوج عملا دوماه است که در تعطیلی به سر می برد.

آشنا عنوان کرد: اولین وظیفه رئیس شورا پس از تشکیل هئیت رئیسه این است که باید روسای کمیسیون‌های شورا و نمایندگان شورا به ادارات و سازمانها مشخص و معرفی شوند اما تاکنون پس از حدود دو ماه این اقدامات انجام نشده است که تخلف محسوب می شود.

وی افزود: استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و دادستان مرکز استان قول دادند که این مساله را پیگیری کنند.

چرا اعضای شورا در جلسات شرکت نمی کنند و یا آن را ترک می کنند؟

“علی‌ اکبری تبار”، دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز به پایگاه خبری ایسنا گفت: مشکل اصلی شهر یاسوج اینست که شهردار نیروی متخصص نیست، چراکه انتخاب شهردار براساس یکسری تعصباتی بود که بنده هم در این قضیه بنا به دلایل تیم بندی از اول نقش داشته ام.

وی افزود: اعتماد نو به نقل از برنامه ای در زمینه های مختلف شهر یاسوج ارائه داد که کپی بود، که سال اولی را سال آزمون خطا دانستیم و آبان ماه پارسال اعلام کردم که شهرداری یاسوج هیچ ایده و اعتماد نو به نقل از برنامه ای نداشت؟

اکبری تبار تصریح کرد: چرا اعضای شورا در جلسات شرکت نمی‌کنند و یا ترک جلسه می‌کنند، چرا شورا شب نشینی دارد و یا ماشین در اختیار اعضای شورا قرار می دهد؟ شهردار شهر را رها کرده ؛ مشکل اصلی وجود حاشیه های شورای شهر، شهردار است که باعث تفرقه در بین اعضای شورا می شود و به مسایل دامن می زند. احکام ۱۵ معاونت در شهرداری یاسوج را بررسی کنید که چه کسانی هستند؟

 وی ادامه داد: اگر کمکی به شهر یاسوج نشود و به تخلفات شهردار رسیدگی نشود و تغییر اساسی در راس هرم شهرداری بوجود نیاید، تا یک ماه دیگر زباله های این شهر را هم نمی توانیم جمع آوری کنیم.

“مسعود خوبانی”، رئیس فعلی شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: حواشی پیش آمده در شورای شهر یاسوج بر سر ناکارآمدی شهردار است و اینکه شهر به سمت و سوی حرکت می کند که مورد تایید شورا نیست. بخشهای مختلف از جمله عمرانی، فضای سبز و زیرساختها کار اساسی انجام نشده و شهرداری دچار روزمرگی شده است.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت شهر یاسوج نگران و گلایه مند هستند، افزود: شهردار باید پای کار بیاید و اگر نمی خواهد پای کار بیاید خودش کنار برود تا تغییر و تحولی در شهر بوجود آید. شهردار تخصص لازم را در زمینه شهرسازی ندارد.

خوبانی بیان کرد: شهر یاسوج دچار روزمرگی شده و شهردار چشم اندازی برای توسعه شهری ندارد بلکه سلیقه ای اقداماتی انجام می دهد.

رئیس شورای شهر یاسوج تصریح کرد: احساس می کنم که شهردار بیشتر از این دیگر توانایی ندارد که با شورا تعامل داشته باشد و امور شهری را انجام دهد. در زمینه آسفالت معابر شهر یاسوج کارهای خوبی انجام شده اما در سایر بخش‌ها از جمله مبلمان شهر و ترافیک، شهردار هیچ اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای به ما ارائه نداده است.

خوبانی تاکید کرد: در شهرداری یاسوج اعتماد نو به نقل از برنامه خاصی وجود ندارد و طوری شده که هم اکنون حقوق پرسنل شهرداری عقب افتاده و در سایر بخش‌ها نیز از ۴ تا ۸ ماه حقوق پرداخت نشده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا