گانتس خواهان ممنوعیت فروش سلاح به کشورهای مرتکب کشتار جمعی شد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، بنی گانتس، رئیس حزب آبی- سفید مدعی شد: “باید به این مساله توجه داشته باشیم که نباید به نظام‌های نژادپرست رویکرد قانونی و مشروع بدهیم. نمی‌توانیم به کشورهایی که مرتکب کشتارهای جمعی شده‌اند، سلاح بفروشیم، ما مردمی اخلاق مدار هستیم و باید همین “اخلاق مداری” را نسبت به یکدیگر در یک خانه، نسبت به یکدیگر و همچنین در روابط خارجه لحاظ کنیم”.

گانتس گفت: “نباید یهودیان آواره شده و نیازهای آنها را نادیده بگیریم، باید به هر یهودی متدین- ارتدوکس، محافظه‌کار، اصلاح‌گرا اجازه دهیم که احساس کند جزوی از زمین کوچکی است که خداوند به ما عطا کرده است”!

وی به نام کشورهایی که منظور وی بوده‌اند، اشاره نکرد اما در گزارش عفو بین‌الملل که در ماه مه سال جاری منتشر شد، آمده است که اسرائیل سلاح‌هایی را به جمهوری آذربایجان، کامرون، میانمار، امارات، مکزیک، فیلیپین، سریلانکا و سودان جنوبی می‌فروشد.

در این گزارش آمده است که این سلاح‌ها همچنین از سوی ارتش‌ها و سازمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مرتکب جنایت‌های جنگی می‌شوند.

عفو بین‌الملل تاکید کرد که برخی کشورها تحت ممنوعیت دریافت سلاح و تحریم‌ قرار دارند اما اسرائیل به صادرات سلاح به آنها ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

از سرگیری درگیری‌ها در طرابلس
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا