علوی: بخشی از فرونشست‌ها به استحصال آب از اعماق زمین باز می‌گردد

سید احسن علوی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به هشدار کارشناسان در رابطه با فرونشست زمین در کشور بیان کرد: امروز ما شاهد فرونشست زمین در نقاط مختلف کشور هستیم. بر اساس استاندار جهانی اگر میزان نشست زمین در یک نقطه بیش از ۴ سانتی متر باشد، وضعیت بحرانی است. امروز در برخی از نقاط کشور بین ۲۵ تا ۱۵ سانتی متر فرونشست زمین را داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در رفسنجان بیش‌ترین میزان فرونشست زمین و در تهران نیز تا حدود ۱۵ سانتی متر فرونشست گزارش شده است. این وضعیت بسیار خطرناک بوده و در جاهایی که محل زندگی افراد است وضعیت را باید جدی‌تر گرفت.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: بخشی از فرونشست های زمین به دنبال کمبود بارش ها و استفاده بی‌رویه از منابع زیر زمینی است. از سوی دیگر بخشی از این فرونشست ها به استحصال آب از اعماق زمین باز می گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: برداشت بی رویه آب از اعماق زمین باعث می شود خلل و فرجی در اعماق زمین ایجاد شود و به دنبال آن زمین نشست کند. وزارت نیرو باید به این موضوع ورود کرده و در گام اول جلوی فعالیت چاه های غیر مجاز را بگیرد.

وی در پایان افزود: رفتارهای قهر آمیز با طبیعت نتایج خوش آیندی برجای نمی گذارد. علاوه بر فرونشست زمین بعضا شاهد شکل گیری شکاف ها و حفره هایی در سطح زمین هستیم. باید این موضوع را با جدیت دنبال کرد.

انتهای پیام

خبرهای حقوقی و قضائی در هفته‌ای که گذشت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا