دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴

به گزارش ایسنا، حدود پنج سال پیش رییس جمهور در پی حوادث و سوانحی که هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ به وجود آورده بودند، پرواز آن‌ها بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام کرد اما چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی اعلام کرد که هواپیمای پویا در این مسیر از آنتونوف ۷۴ استفاده کرده و مشکلات و نگرانی‌های برای مسافران به وجود آورده است.

فرج الله کریمی مجد، کارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی در این باره به ایسنا گفت: بین هواپیمای آنتونوف ودیگر هواپیماها تفاوت چندانی وجود ندارد و اگر صلاحیت پروازی برای آن‌ صادر شده، می‌تواند پرواز کند اما باید شرایط خاص خودش که به آن “دیتاشیت” گفته می‌شود، از نظر فنی و علمیاتی رعایت شود که می‌توان به طول پرواز، ارتفاع پرواز، تعداد مسافر مجاز برای جابه جایی، وزن در نظر گرفته شده برای هواپیما و نظایر آن اشاره کرد.

وی افزود: اگر هر هواپیمایی برای مسافران نگرانی و مشکل درست کند، قطعا شرایط فنی و عملیاتی صادر شده برای آن توسط ایرلاین مورد نظر رعایت نشده است و در این زمینه می‌توان به سقوط هواپیمای آنتونوف در سال‌های نه چندان اشاره کرد که به دلیل عدم رعایت وزن در نظر گرفته شده برای این هوایپما و کاهش ارتفاع بود.

این کارشناس پرواز  با بیان این که شرکت هواپیمایی مورد نظر باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا برای مسافران  مشکل و نگرانی ایجاد کرده است اظهار کرد: چندین نکته باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد که عدم کفایت نظارت تیم پروازی و بی دقتی آن‌ها یکی از این نکات است؛ چرا که اگر بیشتر دقت می‌شد چنین نگرانی‌های برای مسافران به وجود نمی‌آمد همچنین اگر هواپیمای آنتونوف، بوئینگ، ایرباس و … از شرایط فنی و عملیاتی در نظر گرفته شده تخطی کنند، سانحه خلق خواهند کرد و تفاوتی در این زمینه بین آن‌ها نیست.

فعلا در پروازهای کیش – اهواز محدودیت اعمال نمی‌شود
هم اکنون بخوانید

کریمی مجد اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد مسئله تعمیر، نگهداری و نظارت بر هواپیما و عملیات پروازی است. به نظر من اگر این اقدامات به موقع و درست انجام شده بود چنین مسائل و حواشی به وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =

دکمه بازگشت به بالا