تقابل فرهنگی با جریان های تکفیری از مبارزه سیاسی و نظامی مهم تر است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی، در همایش «نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های افراطی و تکفیری و راه‌های مقابله با آن» که امروز، ۱۲ آبان ماه در مجتمع نور تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم همواره به حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از تفرقه تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه وحدت امروز از مهم‌ترین واجبات دینی در اسلام بوده که مساوی با اقامه دین است، افزود: بی‌گمان اگر در جامعه اسلامی وحدت واجب نباشد باید همواره منتظر تفرقه و جنگ درونی بین مسلمانان باشیم که این کار دین را به سمت نابودی می‌کشاند.

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری تأکید کرد: در عالم هستی هیچ قانون‌گذار و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای دین وجود ندارد چرا که فقط خداوند به تمام امور، علم کامل دارد و همچنین خداوند در قانون‌گذاری منفعت جامعه را در نظر می‌گیرد.

وی عنوان کرد: براین اساس عالمان و مراجع دینی باید از کلیات دین و قرآن، مصادیق را استنباط و استخراج کنند و بین جامعه اسلامی و مسلمانان نشر دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی  اعلام کرد: در نظام جمهوری اسلام حق تشریع، حق خداست، خوشبختانه تنها قانون اساسی در ایران اسلامی برگرفته از قرآن و سنت است ولی متأسفانه در دیگر کشورهای اسلامی آنان قوانین خود را از دول غربی می‌گیرند و تغییراتی جزئی به آن می‌دهند.

وی اعلام کرد: از بین ۵۷ کشور اسلامی تنها کشور ایران اسلامی است که قوانین آن بر اصول اسلام پایبند بوده و یک فقیه مجتهد ضامن اجرای قانون و شش فقیه دیگر نظارت بر اجرای آن را بر عهده‌دارند.

واعظی: با بهبود شرایط بین المللی شرایط به سرعت در حال تغییر است
هم اکنون بخوانید

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری ادامه داد: یکی دیگر از درس‌های مهمی که قرآن به ما مسلمانان یادآوری می‌کند، مسئله اتحاد و دوری از تفرقه در مقابل دشمنان است.

وی گفت: در روزهای نخستین تشکیل گروهک تروریستی داعش دولت‌های غربی و مستکبر منکر هرگونه ارتباط با این گروهک تروریستی بودند، ولی وزیر امور خارجه آمریکا علنی اعلام می‌کند که سازنده داعش خودشان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: جالب اینجاست زمانی که داعش به دست جبهه مقاومت و نیروهای مردمی رو به نابودی رفت حامیانشان که همان غربی‌ها بودند به داعش گفتند که اکنون به کشورهایشان برگردند.

وی  با اشاره به کشتار یک‌میلیون مسلمان بی‌گناه به دست نیروهای تکفیری داعش عنوان کرد: جنایت‌های یک دهه داعش در جهان اسلام به حدی خونین و وحشیانه بوده است که در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام تاکنون شاهد چنین خشونت‌ها و کشتارهایی نبوده‌ایم.

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری یادآور شد: بی‌شک اگر داعش همان قدرت روزهای اول خود را داشت، آمریکا به هر دسیسه‌ای آنان را وارد ایران می‌کرد و میلیون‌ها ایرانی را به خاک و خون می‌کشیدند، اما رزمندگان و دلاورمردان این سرزمین هرگز اجازه عرض اندام به این تروریست‌ها را ندادند و آنها را معدوم کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا