نصب ۶۰ مجسمه از مفاخر ایران اسلامی در میدان مشاهیر

به گزارش ایسنا، سید محمد حسین حجازی در آیین گشایش نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران که در محل اراضی عباس آباد برگزار شد، گفت: اراضی عباس آباد اخیرا به سازمان گردشگری جهانی پیوسته و مقرر شده به عنوان یک منطقه جهانی اتفاقات بزرگی در آن رقم بخورد.

وی افزود: یکی از کارکردهای مجسمه‌های شهری تلقی آنها به عنوان پشتوانه‌های غنی فرهنگی است که در همین مسیر ارتقاء بصری برای خود ایجاد کرده‌اند. این سمپوزیوم‌ها در مجموعه‌ زیبا سازی توانسته ارتباط هویتی برای تهران برقرار کند.

حجازی ادامه داد:‌ در حقیقت برگزاری این سمپوزیوم‌ها باعث شده مردم به تدریج با مجسمه‌ها ارتباط برقرار کند. بخشی از خاطرات جمعی شهروندان در شهر مربوط به همین مجسمه‌ها است و همین چشم اندازهای شهری در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به هویت سازی و تشکیل خاطرات جمعی شهروندان کمک کند.

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که هویت‌های بومی هر منطقه با توجه به کارکردهای اجت ما می‌توانیم امروز در فضاهای شهری اقدامات بزرگی را رقم بزنیم. در همین راستا در منطقه عباس آباد و در میدان مشاهیر مقرر شده ۶۰ مجسمه با همکاری سازمان زیبا سازی نصب شود که تاکنون نصب ۲۰ مجسمه انجام شده و مابقی تا اواخر امسال و با همت سازمان زیبا سازی نصب خواهد شد تا ۶۰ اثر ماندگار ایران معاصر برای مردم فهیم و فرهنگ دوست به منصه ظهور گذاشته شود و تداعی فرهنگ غنی ایرانی در این محدوده باشد.

انتهای پیام

انتقاد از کم‌کاری و برگه‌فروشی برخی ناظران ساختمانی/ نظام مهندسی باید موظف به ارائه گزارش‌های مرحله‌ای از روند ساخت‌وساز شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا