تلاش برای شناسایی هویت ۳۹ جسد کشف شده در انگلیس

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده پلیس ویتنام نمونه‌های آزمایشی از مو و خونِ خانواده‌هایی را جمع‌آوری کرده که فکر می‌کنند نزدیکانشان در این کامیون بوده‌اند.

نمونه‌های جمع آوری شده قرار است برای انجام تست دی‌ان‌ای و بررسی مطابقت آنها با قربانیان پیدا شده در کامیون، مورد استفاده قرار بگیرند. تحقیقات پلیس درباره کشف جسدهای این مهاجران همچنان ادامه دارد.

همچنین پلیس محلی انگلیس “مو رابینسون”، راننده کامیونِ حامل ۳۹ مهاجر غیرقانونی را که همگی در خودروی او جان باختند به قتل متهم کرده است.

اعضای خانواده “بوی‌تی نهونگ” ۱۹ ساله، جزو آندسته از خانواده‌های ویتنامی هستند که نگرانند عضو خانواده‌شان در بین این قربانیان بوده باشد. تصور می‌شود که او جوانترین قربانی این حادثه است.

یک نماینده از طرف سایت اینترنتی ویتنامی‌های ساکن بریتانیا، تصاویر ۲۰ نفر را که ممکن است در میان قربانیان باشند به بازرسان پلیس ارائه کرده است.

در حال حاضر پلیس گفته که در حال “تحقیق گسترده‌تری” است، زیرا تصور می‌شود کامیون کشف شده، یکی از سه کامیون حامل مهاجران غیرقانونی بوده و جمعا ۱۰۰ نفر مسافر این کامیون‌ها بوده‌اند.

چندین خانواده در ویتنام، پس از انتشار اولیه خبر کشف اجساد، نسبت به حضور اعضای خانواده‌شان در میان قربانیان ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، مو رابینسون که ۲۵ ساله است، پس از پیدا شدن اجساد ۳۱ مرد و هشت زن در یک کانتینر یخچال‌دار بازداشت شد. به گفته پلیس، وی همچنین متهم به تخلفاتی مانند قاچاق انسان و مهاجرت و پولشویی شده است.

دو مرد و یک زن دیگر نیز در خصوص این پرونده تاکنون توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

پلیس ایرلند شمالی در روزهای گذشته اعلام کرد که در جریان تحقیقات مرتبط به این رویداد، پلیس به سه ملک در ایرلند شمالی یورش برده و هم‌زمان آژانس ملی جرایم در حال یافتن سرنخ‌هایی از ارتباط میان این رویداد دلخراش و گروه‌های‌ تبهکاری سازمان یافته است.

تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره‌های دانشگاه علمی‌کاربردی
هم اکنون بخوانید

پلیس دوبلین نیز یک مرد ۲۰ ساله را در خصوص این پرونده بازداشت کرده است.

گفته می‌شود کانتینر حامل اجساد از بلژیک آمده بود و پلیس بلژیک گفته که تحقیقات در این باره را شروع کرده است.

در ژوئن سال ۲۰۰۰ نیز اجساد ۵۸ مهاجر چینی در پشت یک کامیون در بندر “دووِر” در جنوب انگلیس پیدا شد. یک راننده کامیون هلندی سال بعد به جرم قتل آنها زندانی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا