آماده‌باش شهرداری تهران در پی بارش‌ها + تمهیدات

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران آمده است: «با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه بارشی و تداوم فعالیت سامانه به‌طور متناوب تا اواسط هفته آینده، لازم است شهروندان پایتخت به توصیه‌های زیر توجه کنند:

از تردد یا توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری شود.
به علت کاهش محسوس دما از اوایل هفته تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.
به دلیل احتمال ریزش سنگ و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی موارد ایمنی مد نظر قرار گیرد.
همچنین به اطلاع شهروندان می‌رساند علاه بر بارش‌های قابل ملاحظه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ آبان ماه) بیشترین فعالیت سامانه بارشی مربوط به اواخر روز جمعه تا یکشنبه (۱۰ تا ۱۲ آبان ماه) است. از این رو با توجه به امکان آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها مه گرفتگی و محدودیت دید، احتمال اختلال در تردد به ویژه در نواحی مرتفع، کوهستانی و گردنه ها وجود دارد.
برای اطمینان خاطر شهروندان به اطلاع می‌رساند که تمامی حوزه‌های خدمات شهری در شهرداری‌های کلیه مناطق ۲۲گانه و مراکز ستادی در آماده باش کامل به سر می‌برند و تاکنون اقدامات ویژه‌ای برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و وقوع احتمالی سیلاب صورت گرفته است.

برخی از این اقدامات به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱- رصد وضعیت شهر از طریق دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک تهران با حضور شهردار تهران و مسئولین مربوطه.
۲- دستور شهردار تهران درخصوص پایش ۲۴ ساعته و اصلاح هندسی نقاطی که احتمال آبگرفتگی در آنها وجود دارد.
۳- آماده‌باش کامل کلیه نیروهای خدمات شهری و لغو مرخصی کارکنان این حوزه با توجه به تعطیلات هفته جاری.
۴- نظارت مداوم شهرداران مناطق ۲۲ گانه بر مسیل‌ها و کانال‌های آبگیر و کنترل و پاکسازی و لایروبی انهار.
۵- باتوجه به بارش‌ها، سرما و برودت هوا و در پی بازدید شبانه شهردار تهران از برخی گرمخانه‌های پایتخت مقرر شد گشت‌های فوریت‌های اجتماعی با جدیت نسبت به پذیرش و ساماندهی افراد بی‌خانمان و در راه مانده و انتقال آنان به سامانسراها اقدام کنند.
شهروندان درصورت مشاهده افراد بی خانمان و در راه مانده در سطح شهر می توانند مراتب را از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۳۷ ، به خدمتگزاران خود در شهرداری تهران اعلام کنند همچنین این سامانه پذیرای هرگونه گزارش درخصوص آبگرفتگی معابر پایتخت است.

گفت‌وگوی وزرای بهداشت و علوم برای جلوگیری از خروج نخبگان
هم اکنون بخوانید

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرنوشت، با توجه به پایداری وضعیت جوی سایر اقدامات شهرداری تهران از طریق اطلاعیه‌های بعدی به استحضار شهروندان خواهد رسید.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 19 =

دکمه بازگشت به بالا