منشور زیست دانشجویی در تهران منتشر شد

به گزارش ایسنا، پایان دوره دبیرستان و ورود به دانشگاه بویژه برای دانشجویان سال اولی شهرستانی همراه با سبک جدید زندگی در کلانشهر تهران است و اغلب این تازه ورودها به دلیل عدم آشنایی با محیط دانشگاه ، زندگی خوابگاهی و زندگی در ابرشهری چون تهران با انواع مشکلات و چالش ها دست و پنجه نرم می کنند.

بنابراین گزارش ، منشور زیست دانشجویی، اطلاعات اولیه و مورد نیاز در خصوص تاریخچه تهران و اطلاعات پایه پایتخت اعم از جمعیت ، تقسیمات شهری ، سراهای محلات و… را در اختیار دانشجویان قرار داده و شماره تلفن های ضروری که احتمالا در طول دوران دانشجویی مورد نیاز آنها خواهد شد نیز دراین منشور آمده است. 

آنچه یک دانشجو در رابطه با واژه شناسی دانشگاه ، فعالیت های دانشجویی ، تیپ شناسی دانشجویان ، خوب و بد خوابگاه دانشجویی ، سایت ها و اپلیکیشن های دانشجویی ، گشت و گذار دانشجویی در تهران  و شبکه اجتماعی دانشگاهیان بداند می تواند در مدت زمان کوتاهی با مطالعه راهنمای زندگی دانشجویی در تهران آشنا شود.

بنابراین گزارش ، بسیاری از دانشجویان جدید الورود درخصوص مسائلی مانند انتخاب هم قطار ، تغذیه دانشجویی، آسانسور، آداب حضور در کلاس ، جزوه نویسی و جزوه گرفتن، ورزش ، استفاده از امکانات و…چالش دارند، منشور زیست دانشجویی به آنها کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتر این مراحل را طی کرده و کمتر دچار بحران شوند.

در این منشور خطاب به دانشجویان اشاره شد از چهار عادت مخرب در طول تحصیل خودداری کرده و با اشاره به ۱۰ جمله غلط مصطلح در بین دانشگاهیان تاکید شد که به این باورهای غلط توجهی نداشته باشند وبه دانشجویان توصیه می شود جهت اطلاع از این نکات مهم و با اهمیت منشورزیست دانشجویی در تهران را مطالعه کنند.

تشکیل شورای راهبردی هماهنگی مناطق محروم و مرزی
هم اکنون بخوانید

این گزارش می افزاید: در راهنمای زندگی دانشجویی در تهران به انواع تیپ های دانشجویی و ویژگی های هر یک از این تیپ ها از قبیل “کسانی که غر می زنن” ، “کسانی که سیاسی هستند”، “کسانی که فقط دنبال تفریح هستند ” و…اشاره شده است و برای اطلاع از دیگر تیپ های شخصیتی و سلوک و رفتار هر یک ازآنها پیشنهاد می شود دانشجویان سال اولی این راهنما را تهیه و مطالعه کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، شایان ذکر است ، این منشور به تعداد ۵۰۰۰ نسخه توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران چاپ و از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم  در بین دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشجویی تهران توزیع خواهد شد و بزودی فایل الکترونیکی آن نیز جهت استفاده عموم دانشجویان بر روی خروجی سایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا