آمریکا نمی‌تواند در تمامی جبهه‌های جهان حضور داشته باشد


آمریکا نمی‌تواند در تمامی جبهه‌های جهان حضور داشته باشد

وزیر خارجه آمریکا گفت که دولت ایالات متحده نگاهی واقع‌گرایانه به مناسبات جهان دارد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، امروز -‌سه‌شنبه- در بنیاد هریتج سخنرانی کرد. 

پمپئو گفت: «به همه بارها گفته‌ام که غرب برای مدت بسیار زیادی، از سال ۲۰۰۱، هزینه‌های زیادی برای مبارزه با تروریسم خرج کرده است. این اقدام مهم است اما جهان در حال حاضر از آن زمان تغییر کرده است. دولت ترامپ به‌خوبی نشان داده که بدون اقتصاد قوی هیچ کاری نمی‌شود کرد. ما با ابزارهای اقتصادی نشان داده‌ایم که چه تاثیری می‌توانیم بر جهان بگذاریم.»

وی در ادامه گفت: «در زمینه چین به تغیرات بسیاری دست یافته‌ایم. می‌خواهیم جهان دریابد که چه خطرهایی در این زمینه پیش روست. ما اهل تجارت آزاد هستیم. دولت ترامپ نگاهی واقع‌گرایانه به مناسبات جهان دارد. ما هم چنین دیدگاهی داریم. ما معتقدیم که نمی‌توانیم در تمامی جبهه‌ها حضور داشته باشیم. این کاری است که همه می‌کنند! سیاست آمریکا به حمایت از منافع خود و شرکایش ادامه می‌دهد.»

پمپئو در ادامه مدعی شد صدها شرکت خصوصی، علیرغم مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران با این تحریم‌ها همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد کشورهای اروپایی، در نتیجه سیاست آمریکا علیه ایران موضع خودشان را در قبال ایران تغییر داده‌اند.

وی با اشاره به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در سخنانی‌ بی‌اساس مدعی شد: «بعد از آن‌که ایران تأسیسات نفت عربستان سعودی را بمباران کرد، بریتانیا، فرانسه و آلمان بیانیه‌ای منتشر کرده و گفتند که ایران باید مسئولیت این حمله را بپذیرد و وقت آن است که مذاکره بر سر چارچوبی درازمدت در خصوص اعتماد نو به نقل از برنامه‌ هسته‌ای خودش را بپذیرد. این موضع‌گیری با موضع آن‌ها پیش از آنکه دیپلماسی آمریکا فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و رژیم فاسد و پنهان‌کار آن را آغاز کند، بسیار متفاوت است.»

قالیباف: همه فشارها و دسیسه‌های دشمنان برای پشیمان کردن مردم از انقلاب است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا